English

پرونده الکترونیک سلامت کارکنان قوه قضاییه اجرایی می شود / برنامه‌های ارتقاء سلامت روان و جسم کارکنان در اولویت است

مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه، وظیفه تهیه و تبیین برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت نظام سلامت را در راستای حفظ و ارتقای سلامت نیروی شاغل در قوه قضاییه و سراسر کشور بر عهده دارد.

پرونده الکترونیک سلامت کارکنان قوه قضاییه اجرایی می شود / برنامه‌های ارتقاء سلامت روان و جسم کارکنان در اولویت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، شرح وظایف مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه در دی ماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و تشکیل این مرکز بیانگر توجه ویژه رئیس قوه قضاییه نسبت به سلامت کارکنان، قضات و مدیران دستگاه قضایی است. دکتر مرضیه وحید دستجردی رییس مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه در مورد مزایای بیمه تکمیلی که در سال جاری منعقد شده است گفت: در سه طرح با سه قیمت برای سه تیپ استفاده کننده در نظر گرفته شده استکه باعث استقبال بیشتر  و در نهایت ایجاد قدرت چانه زنی بیشتر برای مبلغ قرارداد سال آینده می شود.

همچنین افزایش حق بیمه به نسبت سالهای گذشته حداقل بوده است (حق بیمه در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی  داشته که در سال جاری رشد آن چیزی حدود ۱۱ درصد بوده است) وی ادامه داد: انعقاد قراداد با شرکت بیمه به تنهایی منافعی برای قوه ندارد اما انعقاد قرارداد به صورت تجمیع شده (با هر شرکت بیمه ای) با توجه به بالارفتن جامعه آماری تحت پوشش باعث بالا رفتن قدرت چانه زنی و در نتیجه کاهش قیمت نهایی پرداختی به بیمه می شود و همچنین این موضوع باعث کاهش ضریب خسارت می شود که باز هم موجب دریافت حق بیمه مناسبتر در سال آینده خواهد شد.

رییس مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه در مورد خدمات ویژه مانند دندانپزشکی در انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی افزود: با توجه به نرخ بالای دندانپزشکی حق بیمه آن تقریبا معادل سقف پوشش آن خواهد بود یعنی میزان پرداختی از جیب کارکنان برابر با میزان دریافتی از پوشش بیمه خواهد شد و وقتی به این هزینه در بعد کشوری نگریسته شود باعث ایجاد بار مالی سنگین برای کارمندان و قضات می شود.

البته جای کار بیشتر برای سال آتی در این زمینه وجود دارد. دستجردی درباره تکریم ارباب رجوع ازسوی شرکت طرف قرارداد برای پاسخگویی و ارائه خدمات متناسب به بیمه شدگان اظهار داشت: ضمانت اجرایی این مسئله موفقیت و رضایت مندی در بیمه گزاران قبلی است (دانشگاه های طرف قرار داد و صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و...) وضمانت‌هایی که توسط مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضائیه از این شرکت اخذ شده است. نظارت توسط واحد بیمه مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضائیه در تمام مدت قرارداد در تهران و شهرستان ها همراه با گزارش ماهانه در سراسر کشور وجود دارد و مقرر گردید که پیرو جلسه ای ۴ ساعته ای که با معاونین دادگستری ها و مدیران رفاه استانها و نمایندگان سازمان های تابعه و معاونت های قوه قضاییه در تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۰۴ جهت اقدام لازم برای حسن اجرای قرارداد بیمه ای و ضمانت های اجرایی مناسب برگزارگردید.

جلسه دیگری در آذر ماه ۹۵ برای پایش و پیگیری اقدامات انجام شده بیمه ای در کل کشور با همین افراد و نمایندگان تشکیل شود. وی با بیان اینکه برای رسیدگی به شکایت قضات و کارمندان در قوه قضاییه در صورت عدم انجام تعهدات توسط شرکت بیمه و پیگیری انجام می شود افزود: با توجه به شروع قرارداد سال جدید و همچنین نظارت و پایش دقیق مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضائیه و استفاده از نیروی کارآمد و آموزش دیده در تکریم ارباب رجوع این موضوع برطرف خواهد شد.

در عین حال مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت خط مستقیم خود را جهت ارتباط آسان و مستقیم در اختیار همکاران قرارداده است که بر روی سایت مرکز سیاستگزاری موجود است. رییس مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه  درباره هزینه رفع عیوب انکساری چشم با حداقل درجه نقص بینایی ۳ دیوپتر برای هر چشم ادامه داد: در این مورد طبق آیین نامه بیمه مرکزی تصمیم گیری شده است و بازهم برای آینده امکان مذاکرات بیشتر فراهم است.

دستجردی در مورد داروی بیماری های خاص  که فقط شرکت بیمه داروی ایرانی را قبول می کند، گفت: امسال داروهای خارجی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و انشالله مطابق با الحاقیه و زودتر از سنوات قبلی به مورد اجرا گذاشته می شود. وی درباره برنامه های آینده مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه اظهار داشت: برنامه های بلند مدت مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه با توجه به هزینه های بالای درمان عمدتاً بر پیشگیری متمرکز هستند که شامل؛ اجرای و پیاده سازی پرونده الکترونیک سلامت کارکنان محترم قوه قضاییه، چکاب دوره ای قضات و کارکنان محترم و زحمتکش قوه قضائیه، راه اندازی مراکز سلامت در سایر استان های کشور که هم اکنون در چند استان هم فعال شده اند، ساخت بیمارستان فوق تخصص ۱۶۰ تختخوابی با محل اقامت و پذیرایی جهت همراهان بیمارانی که از مسیرهای دور می ایند که قراردادهای لازم صورت گرفته و اقدامات اجرایی توسط معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه آغاز شده است و همچنین برنامه های ارتقاء سلامت روان و جسم و برنامه های کاهش استرس و مشاوره های روان پزشکی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه