English

به گزارش خبرگزاری موج؛

دادگاه رسیدگی به اتهامات فساد مالی حمید باقری دِرمنی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد

سابقه اشتغال در پلیس آگاهی در بخش رسیدگی جعل اسناد با شرکت های متهم حمید باقری دِرمنی از سوی وکیل شرکت پالایش نفت جی اعلام شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات فساد مالی حمید باقری دِرمنی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، دادگاه رسیدگی به اتهامات فساد مالی حمید باقری دِرمنی به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.

پیش تر در دو جلسه کیفر خواست متهم در حضور وکیل مدافع او قرائت شده است.

در این جلسه وکیل مدافع شرکت پالایش نفت جی با تشریح اتهام به روش های کلاهبرداری متهم ردیف یک پرونده نحوه تحصیل ۳۲۲ هزار تن قیر و ۱۰ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی را اعلام کرد: متهم با همکاری و معاونت مدیران شش شرکت مبادرت به خرید قید بدون پرداخت وجه و با ارائه چک های بلامحل، ضمانت نامه های بانکی جعلی و اسناد بیمه جعل شده از سوی بانک ملی شعبه بهار و بیمه ایران نموده است.

گفتنی است در بخشی از این شکوائیه سابقه اشتغال در پلیس آگاهی در بخش رسیدگی جعل اسناد با شرکت های متهم حمید باقری دِرمنی از سوی وکیل شرکت پالایش نفت جی اعلام شد که نامبرده پس از بازنشستگی با متهم باقری همکاری و مبادرت به جعل اسناد و ضمانت نامه های متعدد کرده است.

در این جلسه وکیل بانک ملی نیز به عنوان یکی از شکات، اتهامات متهم حمید باقری دِرمنی را با دو عنوان تضمین های بانکی جعلی و ضمانت نامه های جعلی منسوب به بانک قرائت کرد.

در ادامه وکیل صرافی اقتصاد نوین به عنوان یکی از شاکی پرونده نسبت به صدور ضمانت نامه انجام و تعهد پرداخت ۱۳۵ میلیون و ۸۵۰ میلیون تومان شکایت موکل خود را در هفت بند به شرح ذیل قرائت کرد: پیرامون احراز اصالت اوراق ضمانت نامه های صادره، احراز صحت انتساب صدور ضمانت نامه ها به رئیس شعبه بانک ملی، صدور ضمانت نامه به عنوان یکی از موضوعات فعالیت بانکی، عدم تاثیر تخلفات حادث در جریان فرآیند صدور ضمانت نامه به حقوق اشخاص ثالث وفق مقررات و مصوبات بانک مرکزی، نفوذ اعتبار اقدامات مدیران بانک در برابر اشخاص ثالث، مسئولیت شخص حقوقی بانک مستند به ماده ۳۵ قانون پولی و بانکی کشور و امکان قانونی رجوع به اشخاص ثالث و تحصیل ضمانت نامه ها توسط ذینفع از طریق یک معامله مشروع و قانونی مورد تایید بانک مرکزی بوده است.

پیش از این چهار جلسه برای قرائت کیفر خواست و جمعاً پنج جلسه برای رسیدگی به پرونده حمید باقری دِرمنی برگزار و در جلسه بعدی تفهیم اتهام به متهم ردیف اول صورت می گیرد و زمان برگزاری آن متعاقباً اعلام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه