سرخط خبرها
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت

کار پزشکی قانونی در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی زیرساختی ماندگار برای کشور است

معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با قدردانی از خدمات پزشکی قانونی گفت: کار پزشکی قانونی در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران زیرساختی ماندگار برای کل کشور است که با وجود امکانات محدود به بهترین و علمی ترین شکل ممکن به مردم خدمت رسانی می کند.

Tkp5mSleV3AI
به گزارش خبرگزاری موج ، دکتر سعید نمکی صبح امروز در بازدید از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران که با حضور دکتر شجاعی رییس سازمان برگزار شد؛ ضمن حضور در بخش‌های مختلف این مرکز و آشنایی با روال کار و خدمات رسانی در پزشکی قانونی افزود: بازدید از این مرکز برای من بسیار دلگرم کننده بود چرا که متخصصین به درستی و با دقت کافی در حال انجام وظایف و پاسخگویی به استعلامات هستند. وی با بیان اینکه بدون شک فعالیت چنین مرکز تخصصی در کشور، بسیاری از مشکلات مرتبط با این حوزه را مرتفع خواهد کرد،اظهار داشت: با توجه به خدمات و نیازهای سازمان پزشکی قانونی کشور برای پاسخگویی به پرونده ها تلاش می کنیم در حد امکانات زمینه برطرف شدن کمبودها، مشکلات و نواقص این سازمان را فراهم کنیم. در این بازدید دکتر عبدالرزاق برزگر قائم مقام سازمان با اشاره به عملکرد،‌ وظایف و خدمات پزشکی قانونی در کشور گفت: به طور میانگین سالانه دو میلیون نظر کارشناسی توسط پزشکی قانونی صادر می شود که این امر نشان دهنده حجم بالای کار در این سازمان است در حالیکه تعداد نیروهای شاغل در پزشکی قانونی متناسب با خدمات سازمان توسعه نیافته و هر فرد چند برابر ظرفیت در حال کار و خدمت‌رسانی است. وی افزود: بر اساس چارت سازمانی پزشکی قانونی تعداد پست های مصوب این سازمان ۷۳۵۰ پست است در حالیکه کمتر از دو هزار پست آن نیروی شاغل دارد و مابقی بلاتصدی هستند که امیدواریم برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود. برزگر با اشاره به سختی و صعوبت کار در پزشکی قانونی و کمبود پزشک و نیروی تخصصی در این سازمان ادامه داد: متأسفانه پزشکان به دلیل پایین بودن حقوق و مزایا حاضر به فعالیت در پزشکی قانونی نیستند و بخش‌ها و سازمان‌های دیگر را برای فعالیت ترجیح می دهند که همین موضوع آسیب جدی به بدنه تخصصی سازمان وارد کرده است. به گفته وی از سویی ظرف ۵ سال آینده تعداد قابل توجهی از پزشکان سازمان بازنشسته می شوند که اگر برای جایگزینی آنان چاره‌اندیشی نشود در سال‌های آتی به شدت دچار کمبود پزشک خواهیم شد. قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: در حال حاضر حدود ۳۴۰ مرکز فعال پزشکی قانونی با نه قطب آزمایشگاهی و ۳۲ آزمایشگاه در کشور وجود دارد که به مردم ارائه خدمت می کند. وی مشکل غیر استاندارد بودن برخی ساختمان ها و مراکز را از دیگر مشکلات پزشکی قانونی عنوان کرد و گفت: برخی ساختمان های پزشکی قانونی سال ساخت بسیار بالا دارند و یا آنکه به نحوی ساخته شده اند که خدمت رسانی در آن با مشکل مواجه است؛ برخی پروژه ها نیز به دلیل محدودیت‌های اعتباری به مرحله بهره‌برداری نرسیده که امیدواریم با تأمین بودجه های عمرانی مشکل ساختمان های غیراستاندارد برطرف شود.   برزگر در ادامه مشکل، مأموریت‌های آموزشی به خارج کشور، کشیک‌ها، کمبود اعتبارات، تأمین مواد اولیه آزمایشگاهی، استخدام و ... را از دیگر مشکلات سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد که مقرر شد در روزهای آتی طی جلسه‌ای کارشناسی در سازمان برنامه و بودجه این مشکلات و کمبودها به دقت بررسی و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شود. یادآورمی شود در این بازدید دکتر فروزش معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، دکتر مهدوی معاون پزشکی و آزمایشگاهی، دکتر آیتی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان، دکتر قادی‌پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران و دکتر موسوی معاون بالینی و تشریح استان تهران نیز حضور داشتند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه