English

مدیر کل حج وزیارت استان قزوین:

از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج، وحدت مسلمین است

مدیر کل حج وزیارت استان قزوین گفت: از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج، وحدت مسلمین است،چرا که حاجیان در حج از وضعیت مسلمین اطلاع پیدا می‌کنند و از نقشه‌های دشمنان برای مسلمین آگاه می‌شوند.

از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج، وحدت مسلمین است
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، دکتر بشیر سلیمی مدیر کل حج وزیارت استان قزوین ،در مراسم طرح مودت مدیران کاروان های حج وزیارت قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزارشد گفت:مهمترین دستاورد  حج برای حاجیان، آمرزش گناهان و تحول و دگرگونی برای آنها است.

مدیر کل حج وزیارت استان قزوین تصریح کرد:  حج لبیک به دعوت و نداى حضرت ابراهیم(ع) است که پس از بنای بیت‌الله الحرام، هر سوار و پیاده‌اى را از هر گوشه عالم به اداى مناسک حج و زیارت کعبه فرا می‌خواند.

دکتر سلیمی خاطرنشان کرد: ج فریضه‌‌اى ویژه و منحصر به‌فرد و جامع در معارف الهى و در برگیرنده تمامى عبادات است.

 وی خاطرنشان کرد: حج مانند زکات و خمس، عبادتى مالى، همچون نماز عبادتى بدنى و قولى، همچون جهاد عبادتى عملى و وجودى و همچون روزه عبادتى امساکى است.

مدیر کل حج وزیارت استان قزوین عنوان کرد: نشانه عبودیت محض و خضوع و خشوع خالص در پیشگاه حضرت حق است ،از این‌رو این عمل برآورنده مهم‌ترین آرزوى بشر، یعنى فلاح و رستگارى است.

  دکتر سلیمی بیان کرد:  در حج تمتع همه چیز به نیت افراد بستگی دارد و تمام مناسک حج نشانه‌ای است و رمزی دارد.

وی ادامه د اد:  هر عبادتی در شرایطی مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار می‌گیرد که انسان به قصد رضای خدا و رسیدن به قرب او انجام بدهد. در حقیقت خلوص نیت است که شرط قبولی عبادت و طاعت ما به حساب می‌آید و سایر اعمال ما را به طبع خود، ناب و خالصانه می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه