English

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

ثبت و ضبط خاطرات شهدا و بیان الگوهای آنها می تواند به ترویج فرهنگ شهادت کمک کند

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: ثبت و ضبط خاطرات شهدا و بیان الگوهای آنها می تواند به ترویج فرهنگ شهادت کمک کند و تالیف کتاب« مدالی از جنس پلاک » بخوبی توانسته نقش ورزشکاران استان قزوین را در دفاع مقدس نگارش کند.

ثبت و ضبط خاطرات شهدا و بیان الگوهای آنها می تواند به ترویج فرهنگ شهادت کمک کند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

یادواره شهدای ورزشکار استان قزوین؛ با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه استان، سردار آبنوش نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مهدی صباغی شهردار قزوین، مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، لشکری مسئول بسیج ورزشکاران استان، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین سپاه استان، یاجیوند رئیس هیئت فوتبال استان  و قهرمانان و مدال آوران و خانواده شهد ا در مجتمع لاله قزوین برگزار شد. 

سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم اظهارداشت: ورزشکاران  آرزو دارند با تلاش مستمر روی سکو قرار گیرند و پرچم کشور را به اهتزاز دراورند اما شهیدان ورزشکار در بین مدال اوری و رسیدن به فیض شهادت دومی را برگزیدند و برای رسیدن به شهادت همت کردند. 

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: ورزشکار فقط بعد جسمانی را به میدان می آورد و یک بعد مقاومتش را وارد صحنه می کند اما شهدای ورزشکار علاوه بر ابعاد جسمانی، شکوه معنویت و عزت خود را به منصه ظهور رساندند و افتخارات بزرگی را خلق کردند و اراده ای بزرگتر را بالای سر خود دیدند که هرگز شکست را نمی دیدند.

وی بیان کرد: ثبت و ضبط خاطرات شهدا و بیان الگوهای آنها می تواند به ترویج فرهنگ شهادت کمک کند و تالیف کتاب« مدالی از جنس پلاک » بخوبی توانسته نقش ورزشکاران استان قزوین را در دفاع مقدس نگارش کند که خواندن آن را به همه بویژه ورزشکاران و جوانان توصیه می کنیم.

در ادامه سردار آبنوش نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: آنجه از عزت و اقتدار ایران اسلامی داریم مرهون خون شهداست و برگزاری یادواره ها و نگارش کتاب می تواند بخش از رشادت آنها را ثبت و ضبط کند.

سردار آبنوش بیان کرد: از کسانی که در گردآوری آثار شهدا و تالیف کتاب و ساخت مستند از زندگی شهدا و خانواده معزز آنها تلاش می کنند نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

در ادامه از کتاب « مدالی از جنس پلاک» رونمایی شد.

این کتاب توسط ندا حبیبی و ابوالحسن کبیری نگارش شده و نقش ورزشکاران استان قزوین در دوران دفاع مقدس را بررسی می کند.

در این کتاب بیوگرافی و تصاویر 131 شهید ورزشکار استان قزوین نیز ثبت و ضبط شده است.

در ادامه از خانواده شهدا و ایثارگران ورزشکار استان قزوین تجلیل شد.

در این مراسم تعدادی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطراتی ازدوران جنگ را بازگو کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه