English

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین:

تاکنون در ۷۹۹ روستا تهیه طرح هادی داشتیم

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: تاکنون در 799 روستا تهیه طرح هادی داشتیم که 722 روستا بالای بیست خانوار و 77 روستا با کمتر از این میزان جمعیت است که بر اساس ضرورت تهیه طرح شده و 662 مورد نیز بازنگری طرح ها انجام شده است.

تاکنون در 799 روستا تهیه طرح هادی داشتیم
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،به مناسبت 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن و گشایش حساب 100 امام فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در نشست خبری مهمترین اقدامات این نهاد را تشریح کرد.

سبحانی با اشاره به سالروز تاسیس این نهاد اظهارداشت: بدون تردید یکی از اهداف بلند حضرت امام (ره) که در مبارزات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، محرومیت زدائی از ارکان زندگی محرومین و مستضعفین میهن اسلامی بویژه در روستاها بوده است.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی با ژرف اندیشی و دیدگاه منیع خود در این راستا در 21 فروردین سال 1358 اقدام به تاسیس نهادی انقلابی و مردمی کردند که این نهاد از بدو انقلاب تاکنون با هدف تامین مسکن محرومین و اجرای پروژه های عمرانی همواره در این راستا یکی از پر تلاش ترین دستگاههای اجرایی بوده است.

سبحانی تصریح کرد: اکنون با گذشت بیش از چهار دهه از تاریخ پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی این نهاد موفق عمل کرده و همواره در راه اعتلای نام امام (ره) و نظام مقدس کشورمان در دو عرصه معنویت و تخصص پیشگام بوده و یکی از ارکان دگرگونی اساسی چهره روستاهای کشور محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان برخی اقدامات مهم این نهاد یادآورشد: مقاوم سازی ۶۷۵۰۰ واحد مسکونی روستایی که معادل ۷۲ درصد واحدهای موجود است، تهیه ۱۴۶۱ طرح هادی و اجرای ۴۹۰ طرح هادی روستایی، اجرا و تکمیل ۲۵۲ طرح هادی روستایی از مهمترین کارهای انجام شده است.

بنیاد مسکن2

سبحانی بیان کرد: در استان قزوین 673 روستای بالای بیست خانوار و 133 روستا نیز کمتر از این تعداد جمعیت دارند که در مجموع 806 روستای دارای کد سلسله مراتبی است.

وی گفت: تاکنون در 799 روستا تهیه طرح هادی داشتیم که 722 روستا بالای بیست خانوار و 77 روستا با کمتر از این میزان جمعیت است که بر اساس ضرورت تهیه طرح شده و 662 مورد نیز بازنگری طرح ها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآورشد: هنگامی که افق 10 ساله طرحهای هادی تمام می شود نیازمند بازنگری است که در این راستا بازنگری طرح هادی روستایی در 662 روستا به پایان رسیده و در 155 روستا در دست تهیه و بازنگری است که مجموع این طرحها 1461 مورد است.

وی بیان کرد: خوشبختانه روستایی نداریم که افق ده ساله آن تمام شده و ما بازنگری را آغاز نکرده باشیم و یا در دست اجرا نباشد.

سبحانی افزود: طرح هادی در 490 روستا اجرا شده و در حال حاضر 73 درصد روستاها دارای این طرح هستند و خوشبختانه جایگاه خوبی داریم و از میانگین کشوری بالاتریم و در بخش تهیه و بازنگری تا 100 درصد و اجرا به 73 درصد رسیده ایم.

سبحانی در خصوص اعتبارات این نهاد نیز گفت: سال قبل سرجمع اعتبارات استان 151 میلیارد تومان و تخصیص آن 138 میلیارد تومان بود که از این محل اقدامات بنیاد مسکن در 204 روستا صورت گرفت وعملیات آسفالت به میزان ۹۱۴ هزار مترمربع در این روستاها انجام شد.

وی اظهارداشت: از اعتبارات داخلی در دو بخش محروم طارم و الموت عملیات روکش آسفالت در حدود 50 روستا انجام شد.

این مدیر بیان کرد: از سال 94 تا 1401 بیش از دو میلیون و 970 هزار مترمربع روکش آسفالت در 375 روستای استان انجام شده است.

سبحانی تصریح کرد: اعطای ۷۹۰۰۰ جلد سند روستایی در شهرهای زیر۲۵ هزار نفر با همکاری اداره ثبت اسناد از دیگر اقدامات انجام شده و در سال گذشته هم 2700 جلد سند سهم استان بود که با همکاری دستگاهها این برنامه نیز محقق شد و در رتبه دوم کشوری قرار گرفتیم.

بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته طرح نمونه گردشگری در 14 روستا تهیه شده و دو روستای دارای بافت با ارزش داریم که مطالعه طرح منظومه های روستایی هم در دو منطقه انجام می شود.

سبحانی در ادامه در مورد مقاوم سازی واحدهای روستایی نیز اظهارداشت: در زمینه بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی هم وضعیت خوبی داریم و 72 درصد واحدهای مسکونی استان با 67 هزار و 478 واحد روستایی به پایان رسیده است.

وی گفت: میانگین کشوری در این عرصه حدود 50 درصد است که با این اقدامات توانسته ایم رتبه اول کشوری در مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را کسب کنیم.

سبحانی اضافه کرد: در سال قبل سهمیه استان حدود 4 هزار واحد بود که همه آنها انجام شد و امسال هم 8 هزار واحد سهم استان است که تاکنون 4500 واحد به بانک معرفی شده و 3275 واحد عقد قرارداد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه