English

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبرداد:

پیش بینی مبارزه با سن غلات در سطح ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود مبارزه با سن غلات در سطح ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان انجام شود.

پیش بینی مبارزه با سن غلات در سطح ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، علی راه  انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست ستاد فنی گیاهپزشکی با محوریت سن گندم و علف های هرز که با حضور مدیر حفظ نباتات،کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه برگزار شد افزود: با توجه به ریزش سن در مزارع گندم و جو ۱۰ روز آینده بهترین زمان برای سمپاشی مزارع کشاورزی گندم توسط کشاورزان با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: بایستی برسلامت تولید همه محصولات کشاورزی به ویژه گندم، جو و کلزا که استانهای کشور بر اساس آن ارزیابی می شود نظارت جدی شود تا بتوان محصول باکیفیتی تولید شود.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف کمی و کیفی تولید محصولات زراعی نیازمند مبارزه دقیق و به موقع با آفات و بیماریهای گیاهی است که بایستی توجه ویژه ای به این مهم شود.

وی به وجود علف های هرز در مزارع کشاورزی اشاره کرد  و افزود: وجود علف های هرز در مزارع گندم می تواند عملکرد این محصول را تحت تاثیر قرار دهد چرا که کشت متوالی گندم و غلات مهمترین عامل این موضوع است.

راه انجام با بیان اینکه امسال با نظارت کارشناسان فنی و همکاری کشاورزان تلاش می شود تا مزارع سن زده گندم نداشته باشیم افزود: اهمیت مبارزه به موقع و مناسب با آفات در مزراع گندم می تواند در دستیابی به محصول با کیفیت تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی بر لزوم اهمیت بکارگیری از تکنولوژی های نوین و استفاده بهینه و توسعه پهپاد ها در مزارع کشاورزی برای مبارزه با علف های هرز و آفات تاکید کرد.

راه انجام یادآور شد: از ظرفیت و پتانسیل کارشناسان ترویج کشاورزی در کنار کارشناسان حفظ نباتات بمنظور اطلاع رسانی مناسب و بموقع به کشاورزان برای مبارزه با آفات سن و علف ها هرز استفاده شود.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در افت سن گندن و پایش مزارع و اماکن زمستانگذران در شهرستان مربوطه را ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه