English

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

باغداران از نهال شناسه دار در باغات استفاده کنند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باغداران از نهال‌های استاندارد و گواهی شده و دارای لیبل در باغات غرس کنند.

باغداران از نهال شناسه دار در باغات استفاده کنند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:با توجه به شروع فصل توزیع و کاشت نهال به باغداران استان توصیه می‌شود از نهالستان های دارای مجوز از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، نهال های استاندارد و دارای گواهی را تهیه کنند. 

وی اظهار کرد: نهال استاندارد باید دارای شناسه یا برچسب باشد و اصالت آن به تایید رسیده  و دارای گواهی بهداشت یا سلامت از لحاظ عدم آلودگی به آفات و بیماری ها باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به ویژگی های نهال استاندارد جهت احداث باغات اشاره کرد و گفت: نهال استاندارد بایستی در زمان فروش از لحاظ رشدی دارای یک استاندارد مطلوب باشد.

مدیر باغبانی سامزان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نهالستانها  بایستی به توصیه های کارشناسی هنگام تهیه نهال توجه کنند تا از این طریق محصولی با کیفیت را تولید کنند. 

پیله فروش بیان  داشت: یک نهال بایستی دارای ریشه کافی و سالم، دارای پایه و پیوندک کاملا مشخص و عاری از هرگونه آفت، بیماری، نماتد، بذر علفهای هرز و ...باشد.

وی یادآور شد: تولید کننده نهال بایستی برای ارقام گیاهی که نیاز به رقم گرده زا دارند ارقام مناسب را در اختیار باغداران قرار دهد.

وی اضافه کرد: قبل از عرضه یا فروش نهال بایستی ریشه های نهال ها به روش درست و اصولی توسط تولید کننده ضد عفونی شده باشد. 

وی یادآور شد: همچنین نهال ارقام میوه باید تک تنه و جوانه های نهال در زمان فروش نباید متورم و آماده باز شدن باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه