English

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

استان قزوین می تواند پایلوت هوشمندسازی کشاورزی باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین پتانسیل مستعدی در بخش کشاورزی دارد و می تواند پایلوت هوشمند سازی این بخش باشد.

استان قزوین می تواند پایلوت هوشمندسازی کشاورزی باشد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان افزود: با استفاده از ظرفیت مناسب بخش کشاورزی، دانشگاه بین المللی امام(ره) و پارک علم و فن آوری و همچنین کشاورزان فرهیخته و خبره می توان این استان را بعنوان پایلوت برای هوشمند سازی بخش کشاورزی در کشور معرفی کرد تا بتوانیم شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی استان باشیم.

وی اظهار داشت: در دشت قزوین در حوزه کشاورزی اقدامات ارزشمندی در حوزه کشاورزی دانش بنیان انجام شده چرا که این استان الگو و آغازگر کشاورزی مدرن در کشور بوده و در بحث دانش بنیان نیز بایستی پیشرو باشد.

عطایی یادآورشد: در حال حاضر ۲۵ واحد فناور و مرکز رشد در استان داریم  و سال گذشته پردیس کشاورری افتتاح شد که بایستی تلاش شود توسعه و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۵ کاروان ترویج و فن آوری و نو آوری در استان اجرا شده که حمایت های لازم برای سرمایه گذاران و فناوران فراهم شدا است.

وی بر لزوم اهمیت نزدیک شدن فاصله بین بخشهای تحقیقات، اجرا و کشاورزان برای انتقال تجربیات و دانش علمی و رسیدن به توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه