English

به همت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد؛

همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با عنوان قبح سقط جنین

همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با عنوان قبح سقط جنین در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد.

همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با عنوان قبح سقط جنین
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با عنوان قبح سقط جنین با حضور خانم رجبی کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و بانوان و آقایان اداره کل راه و شهرسازی قزوین و ادارات تابعه و جمعی از همکاران در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی پونک برگزار شد.

در این مراسم خانم رجبی ضمن خیرمقدم به مهمانان در خصوص اهمیت موضوع سقط جنین گفت: مشکل بزرگ امروز ما این است که قبح این ماجرا هنوز برای مردم جامعه مشخص نشده است و متاسفانه سقط جنین برای بسیاری از افراد، یک موضوع خیلی ساده است؛ و ما در این زمینه نیاز به روشنگری و آگاهی‌بخشی داریم. علاوه‌براین، باید در مبانی عقیدتی، هستی‌شناسی و جهان‌بینی‌مان بازنگری کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل سقط جنین مسائل مالی است افزود: یکی از اشکالات مبنایی ما این است که برخی زوج‌ها از ترس مسائل مالی، دست به سقط جنین می‌زنند؛ درحالی‌که خداوند در قرآن در این زمینه به ما هشدار داده و فرموده: «و لا تقتلوا اولادکم خشیة املاق نحن نرزقهم و ایاکم»: فرزندان خود را از ترس فقر نکشید. این ما هستیم که آنان و شما را روزی می‌دهیم (آیه ۳۱ سوره اسرا) ؛ بعضی از ما از آنجا که می‌ترسیم خودمان فقیر شویم یا فرزندانمان در آینده فقیر شوند، حق حیات را از آنها سلب می‌کنیم؛ یعنی گاهی فقیر هم نیستیم اما از ترس اینکه فقیر شویم، دست به سقط جنین می‌زنیم، درحالی‌که خداوند در جایی دیگر در قرآن می‌فرماید: حتی اگر فقیر هم هستید، فرزندانتان را نکشید: «و لا تقتلوا اولادکم من املاق نحن نرزقکم و ایاهم»: فرزندانتان را از فقر نکشید. ما شما و آنها را روزی می‌دهیم (آیه ۱۵۱ سوره انعام)»

در ادامه خانم رجبی با تاکید بر اینکه سقط جنین تفاوتی با قتل ندارد افزود: اولین کاری که هریک از مخاطبان این صحبت‌ها می‌توانند در محیط پیرامونی خودشان انجام دهند، گفتمان‌سازی است؛ یعنی در فضاهایی که درباره سقط جنین صحبت به میان می‌آید، شروع به گفت‌وگو کنند. حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که تردید ایجاد کنیم در والدینی که تصمیم به سقط جنین گرفته‌اند. چرا که این بزرگترین کمک به خود آنهاست.

وی همچنین به خطراتی که به واسطه سقط جنین جان مادر را تهدید میکند تاکید کرد و بیان داشت: ما مادرانی را داریم که آگاهانه دست به سقط جنین خود زده‌اند و بعد، دچار مشکلات عدیده جسمی، ناباروری همیشگی و مشکلات جدی روحی و روانی شده‌اند. مادری که جنین خود را سقط کرده، گاه عذاب وجدان تا آخر عمر گریبانش را رها نمی‌کند؛ عذاب وجدان ناشی از گرفتن حق حیات از فرزند خودش؛ بنابراین ایجاد تردید در پدر و مادری که فکر سقط جنین را در ذهن دارند، بزرگ‌ترین کمک است و گاه همین تردیدها می‌تواند آنها را مجاب کند فرزند خود را حفظ کنند و از یک عمر پشیمانی نجات پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه