English

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

امسال ۱۸۵ مرکز نیکوکاری به کمک امداد آمده اند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: : امسال ۱۸۵ مرکز نیکوکاری به کمک امداد آمده اند تا به جامعه هدف کمک شود و همه خیرین پای کار هستند.

امسال ۱۸۵ مرکز نیکوکاری به کمک امداد آمده اند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارداشت: رسانه ها بازوی امداد بودند در انجام ماموریت های این نهاد و اطلاع رسانی خبرنگاران موجب شد شاهد مشارکت خوب خیرین و نیکوکاران باشیم.

وی بیان کرد: ۱۴ اسفند سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد است و از امروز تا ۲۲ اسفند هفته احسان و نیکوکاری تعیین شده که نگاه ویژه به محرومان همچنان جاری است. 

ظاهری ضمن تقدیر از رسانه ها تصریح کرد: این که خبرها را امانتداری کرده و واقعیتها را بخوبی منعکس می کنید قدردان شما هستیم و استقبال خیرین در امور بیانگر تاثیرگذاری رسانه هاست. 

وی افزود: دغدغه امام در رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان در جامعه نیز تداوم دارد. 

ظاهری گفت: امام فلسفه انقلاب را در رسیدگی به محرومان می دانستند لذا ۲۲ روز پس از پیروزی شاهد تاسیس کمیته امداد بودیم در اشتغال و مسکن و استقلال اقتصادی کارهای خوبی شده است. 

وی گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار عید همدلی امسال ۲۶۳۹ پایگاه پیش بینی شده که با رشد ۸ درصدی مواجه هستیم. 

ظاهری بیان کرد: امسال ۱۸۵ مرکز نیکوکاری به کمک امداد آمده اند تا به جامعه هدف کمک شود و همه خیرین پای کار هستند. 

وی در ادامه گفت: سال گذشته در جشن نیکوکاری ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد و امسال پیش بینی می شود ۲۳ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شود. 

وی بیان کرد: ۲۹ هزار و ۳۹ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و ۴ هزار خانواده تاکنون مستقل شده اند که از شمول دریافت مستمری خارج شدند و سایر خدمات را دریافت می کنند. 

ظاهری از جشن خودکفایی ۲۱۰۰ خانواده هم خبر داد و گفت: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده هاست و در این راستا اقدامات موثری انجام شده است. 

وی گفت: ۱۱۲۹ بیمار صعب العلاج هم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که یک میلیارد تومان کمک هزینه دارویی به آنها پرداخت شده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارداشت: در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری امسال ۸۵۰ فقره کمک هزینه ازدواج پرداخت شد که ۳۲۸ مورد نقدی بود و ۵ قلم کالای اساسی هم شامل یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و تلویزیون به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شد. 

وی بیان کرد: در حوزه مسکن ۷۳۸ خانواده از وام ودیعه مسکن به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان برخوردار شدند و ۱۰ هزار و ۳۳۸ خانوار هم از ۴ میلیارد تومان مساعدت اجاره استفاده کردند. 

ظاهری گفت: امسال احداث ۳۶۱ واحدمسکونی روستایی و ۱۴ مسکن شهری به مددجویان نیازمند واگذار شد.

وی اظهارداشت: همچنین ۷ میلیارد تومان هزینه تعمیرات به ۷۳۷ خانوار تحت پوشش پرداخت شد. 

این مدیر بیان کرد: ۱۷ هزار و ۶۶۵ خانوار را زنان سرپرست خانواده تشکیل می دهند که معادل ۵۹ درصد می شود که خدمت رسانی به آنها ادامه دارد. 

وی گفت: امسال ۶۲۶ خانواده از خدمات راهبری شغلی استفاده کردند و با راه اندازی مرکز مشاوره  به خانواده های نیازمند خدمت رسانی شد. 

ظاهری اظهارداشت: در حال حاضر ۸۵۸۰ دانش آموز و ۴۷۷ دانشجو تحت پوشش خدمات تحصیلی این نهاد قرار دارند و از خدمات موزشی و مهارتی استفاده می کنند. 

وی افزود: اشتغال و مهارت آموزی را جدی گرفته ایم و با همکاری جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی تاکنون ۱۰۰۰ نفر مددجو آموزش مهارتی دیده اند. 

ظاهری در خصوص اشتغال هم گفت: اعتبارات اشتغال امسال ۷۶۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۴۰۲ میلیارد پرداخت شده و برای ۳۷۹۱ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: یکی از کارهای کمیته امداد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کارفرمایی است که به کارفرمایانی که برای مددجویان شغل ایجاد کنند به ازای هر نفر شغل مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

ظاهری گفت: هر کارفرما باید حداقل برای ۲۰ مددجو شغل ایجاد کند که در این صورت تا دو سال مبلغ حق حق بیمه توسط امداد پرداخت می شود. 

این مسئول افزود: امسال ۱۸۷ نفر از خدمات مرکز کاریابی کمیته امداد نیز برخوردار شده اند. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: درذحوزه انرژی خورشیدی تاکنون ۱۷۰ پنل خورشیدی در منازل مددجویان نصب شده که ۶۶ مورد آن درسال جاری بوده و درآمد ماهانه نیز برای افراد تحت پوشش ایجاد شده است.

ظاهری افزود: در این راستا ۱۰۰۰ خانواده مددجو شناسایی شده و ۶۲۵ خانواده در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی گفت: درحوزه قرض الحسنه ۶۵ میلیاردتومان به ۳۴۱۳ مددجو پرداخت شده که سقف وامها تا ۵۰ میلیون تومان است که تا ۲۰ میلیون تومان با سفته پرداخت می شود. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: درآمدهای کمیته امداد استان در حوزه های مختلف ۲۷۹ میلیارد تومان بوده که از ۳۹ درصد رشد برخوردار شده است. 

وی گفت: در استان قزوین ۱۴۴۸ فرزند یتیم و ۶۴۳۰ نفر از فرزندان محسنین تحت پوشش ۳۳ هزار و ۸۷۱ حامی هستند که مجموع این افراد به ۷۸۷۸ نفر رسیده است. 

ظاهری اظهارداشت: در جشن نیکوکاری سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری شد و امسال پیش بینی می شود ۳۱ میلیارد تومان جمع آوری شود. 

وی گفت: امسال از محل صندوق های صدقات ۱۶۹۷ قلم کالاهای اساسی به مبلغ ۷ میلیارد تومان خریداری شد. 

۲۶۳۹ پایگاه ثابت و سیار کمک های جشن نیکوکاری را در قزوین جمع آوری می کنند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در سال گذشته ۳۶۱ واحد مسکونی و امسال ۲۰۷ واحد احداث و واگذار شد. 

وی در خصوص سهم اشتغال استان نیز گفت: سهم اشتغال این نهاد ۷ هزار فرصت شغلی بود که به ۶۶۰۰ مورد رسیدیم که تاکنون ۳۷۹۱ فرصت شغلی ایجاد شده است. 

ظاهری افزود: امسال ۱۳۵ میلیارد تومان کمک موردی به ۹۰ هزار نفر از مددجویان پرداخت شده است. 

وی گفت: در حال حاضر ۲۶۷ سری جهیزیه به ارزش هر سری ۳۵ میلیون تومان تهیه شده که میان زوج های جوان توزیع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه