English

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران:

تامین مسکن اساتید مهم ترین عامل برای آرامش فکری و تعلبیم و تربیت اصولی دانشجویان کشور است

مراسم عملیات کلنگ زنی ساخت ۹۶۰ واحد مسکونی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با حضور مسوولان، استادن، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

تامین مسکن اساتید مهم ترین عامل برای آرامش فکری و تعلبیم و تربیت اصولی دانشجویان کشور است
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،همزمان با سراسر کشور عملیات اجرایی ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و خوابگاههای متاهلی دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی سراسر کشور با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

به صورت ویدئو کنفرانس عملیات اجرایی احداث ۹۶۰ واحد مسکونی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاههای آزاد اسلامی استان قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی نیز با حضور مسئولان استانی و کشوری در قزوین آغاز شد.

در این مراسم، دکتر علی اکبر صالحی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سخنانی با تشکر از زحمات دکتر زینالی و حمایت های رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق پروژه خانه دار شدن استادان و کارکنان دانشگاه ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یکی دانشگاه های مطرح، معتبر و شناخته شده ایران است.

رئیس سابق انرژی اتمی ایران با اشاره به کلنگ زنی پروژه احداث ساخت واحدهای مسکونی برای استادان و کارکنان گفت: تامین مسکن، درمان و بستر آموزش برای اساتید و هیات علمی دانشگاه ها، مهم ترین عامل برای آرامش فکری و تعلبیم و تربیت اصولی دانشجویان کشور و از کارهای خوب دولت سیزدهم است.

علی اکبر صالحی یادآور شد: مسکن یک دغدغه عمومی و همگانی است و خاص فقط ایران هم نیست و در اکثر کشورهایی که بنده به آن کشورها سفر کردم از جمله آمریکای لاتین و کشورهای عربی این چالش وجود دارد ولی خوشحالیم که در این شرایط سخت اقتصادی دولت سیزدهم به فکر تامین مسکن کارمندان و اساتید افتاد که جای تقدیر دارد.

وی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیش از ۳۰ سال قدمت امروز با تلاش هایی که گذشتگان به ویژه دکتر جاسبی و مرحوم آیت الله باریک بین برای اعتلای آن داشتند و تلاش های رووسای گذشته، امروز این دانشگاه به یکی از زیباترین دانشگاه های کشور تبدیل شده و کلنگ زنی ساخت مسکن آن اتفاق مبارکی است که ماندگار خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: باید دانست یک استاد دانشگاه وقتی وارد عرصه تعلیم و تربیت و علم و دانش می شود یعنی تعلقات دنیایی ندارد ولی نباید دغدغه فکری داشته باشد. برخورداری از یک مسکن مناسب، حداقل خواسته و توقع یک استاد و کارمند دانشگاه است.

وی یادآورشد: تامین آموزش خوب برای فرزندان و درمان و مسکن از نیازهایی است که اگر تامین شود این افراد با آرامش بیشتری می توانند نسبت به تربیت دانشجویان و آینده سازان همت کنند و امروز این اتفاق در کشور و استان قزوین می تواند آرام بخش دغدغه فکری اساتید و اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه ها باشد.

دکتر صالحی ادامه داد: هیچ استادی نباید نگران مسکن و درمان و آموزش خود باشد و از تفکر و مطالعه باز بماند و اگر در گذشته شخصیت های برجستنه ای چون رازی و ابن سینا داشتیم به این خاطر بود که علما دغدغه زیادی نداشتند.

وی در پایان گفت: در سال های اخیر نسبت به آینده دانشگاه آزاد اسلامی بسیار امیدوارتر شده ام و این که این دانشگاه به سمت شفافیت مالی و آموزش اصولی حرکت کرده امید بخش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه