English

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

توسعه کشت محصولات علوفه ای کم آب بر جدید در دستور کار جهاد کشاورزی قزوین است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ریزی لازم برای افزایش تولید علوفه با محصولات علوفه ای جدیددر راستای الگوی کشت از مهمترین برنامه های این سازمان است.

توسعه کشت محصولات علوفه ای کم آب بر جدید در دستور کار جهاد کشاورزی قزوین است
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دوره آموزشی اصلاح الگوی کشت محصولات علوفه ای و ارتقای بهره وری آب و خاک با بیان این مطلب افزود: تولید  محصولات علوفه ای به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی تامین کننده خوراک دام است و در حفظ و امنیت غذایی نقش موثری دارد.

وی اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان علوفه ای کم آب بر در پایداری تولید و بهره وری از منابع نقش مهمی دارد.

راه انجام یادآور شد: شرایط نامساعد آب و هوایی، کمبود منابع آبی ، عدم نزولات جوی، خشکسالی  و همچنین فرونشست زمین در استان اتفاق افتاده که هشداری برای کشاورزی است .

وی خاطر نشان کرد: طی دو سال اخیر طرح های خوبی در راستای تغییر آرایش و کشت محصولات علوفه ای جدید در استان در شهرستانهای این استان اجرا شده که برنامه ریزی لازم برای استفاده از ایده های نوین و کشت اینگونه محصولات در دستور کار این سازمان قرار دارد.

راه انجام گفت: امیدوار یم با اصلاح الکوی کشت و توسعه کشت محصولات کم آب بر و همچنین تغییر آرایش کشت در استان در راستای کاهش مصرف آب در مزارع و باغات حرکت کنیم .

وی یادآور شد: تولید محصولات علوفه ای کم آب بر، توزیع بذور رایگان، تغییر آرایش کشت و آبیاری موضعی و ... از مهمترین اقدامات انجام شده این سازمان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه