English

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۹۷۰۰ تن محصولات کشاورزی از استان قزوین صادر شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۹۷۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است.

۹۷۰۰ تن محصولات کشاورزی از استان قزوین صادر شد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این محصولات شامل کشمش، انگور، هلو وشلیل، کاهو، کرفس و کلم  است که از استان قزوین به کشور های روسیه ، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان صادر شده است.

وی پیش بینی کرد:  تا پایان سال جاری این میزان صادرات محصولات کشاورزی به ۱۲ هزار تن افزایش یابد. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸۵ درصد صادرات امسال به کشور روسیه بوده که علاوه بر صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اکثر محصولات دارای آزمایش باقیمانده آفتکش ها از سازمان غذا و دارو نیز می باشند.

وی اضافه کرد: در صورت دارا بودن شرایط و استانداردهای کشورهای مقصد و باقیمانده زیرحد مجاز آفتکش ها مجوز صادرات برای محصول صادر می شود.

به گفته وی؛ بیشترین میزان صادرات تاکنون مربوط به محصول کاهو به میزان ۵ هزار و ۵۰۰ تن می باشد که پیش بینی می شود میزان صادرات کشمش نیز از ۵۰۰ تن به ۱۵۰۰ تن افزایش یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با راه اندازی آزمایشگاه و کلینیک درجه یک در استان نیاز به نمونه برداری و ارسال آن به سایر استانها برطرف می شود که در حال حاضر تمام آزمایشات مربوط به قرنطینه گیاهی در استان انجام می شود.

 به گفته وی  این اقدام موجب تسریع در فرایند صدور گواهی و کاهش هزینه ها برای کشاورزان و صادر کنندگان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه