English

مدیر حفط نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

باغداران در سامانه سماک ثبت نام کنند

مدیر حفط نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از باغداران خواست برای ارتقاء سلامت محصول در سامانه سماک ثبت نام و نسبت به دریافت گواهی سلامت محصول اقدام کنند.

باغداران در سامانه سماک ثبت نام کنند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، یوسف درخشان مدیر حفط نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین درنشست عملیاتی نمودن مدیریت ipm  جلوگیری از آفلاتوکسین و تولید محصول سالم در باغات پسته که با حضور رییس اتاق بازرگانی ، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی ، کارشناسان سازمان حفظ نباتات ، نمایندگان استاندارد و غذا و دارو و جمعی از باغداران استان برگزار شد افزود : باغداران برای ثبت نام در سامانه سماک تا پایان بهمن فرصت دارند تا  گواهی سلامت در یافت کنند.

وی اظهار داشت : پسته به دلیل ارزش افزوده و ارز آوری بالا و نیاز آبی کم و تحمل شرایط شوری خاک مهمترین محصول باغی کشور می باشد. 

درخشان گفت : در شرایط رقابتی و انتخاب مصرف کنندگان در بازار های جهانی باید نسبت به رفع موانع و مشکلات تولید و صادرات اقدامات موثری صورت گیرد تا جایگاه پسته ایران در دنیا تثبیت شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : براساس توافق نامه ای با اتحادیه اروپا مقرر شده برای جلوگیری از ایجاد آلودگی آفلاتوکسین در پسته ، مدیریت تلفیقی آن در باغات پسته کشور با مستند سازی اجرا شود.

وی گفت : سطح زیر کشت باغات پسته استان در چند سال های اخیر افزایش داشته و در حال حاضر  در۱۱ هزار هکتار از باغات استان سالانه بالغ بر ۸ تا ۹ هزار تن  محصول پسته تولید می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه