English

رئیس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی:

به روز رسانی تابلوی سیستم اعلام و اطفاء حریق در نیروگاه شهید رجایی قزوین با موفقیت انجام شد

متخصصان ابزار دقیق نیروگاه شهید رجایی قزوین با تکیه بر توان داخلی سیستم اعلام و اطفاء حریق واحدهای بخاری سیکل ترکیبی را به روز رسانی کردند.

به روز رسانی تابلوی سیستم اعلام و اطفاء حریق در نیروگاه شهید رجایی قزوین با موفقیت انجام شد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، حمید کاتبی رئیس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی در تشریح این خبر اظهار داشت:  از طریق تابلوی FAP  کار اعلام و ارسال سیگنال فرمان اطفاء حریق و محافظت از تجهیزات حیاتی تولید برق در حوزه واحدهای بخار سیکل ترکیبی انجام می شود و از ابتدای راه اندازی سیستم در سال 1380 مشکلات متعددی اعم از عملکرد نامطمئن سیستم، ظهور آلارم ها و سایر مشکلات در آن وجود داشت که متخصصان گروه ابزار دقیق اقدام به بررسی های فنی و تخصصی، جهت بهبود مشکلات موجود کردند.

حمیدکاتبی تصریح کرد:  پس از بررسی های تخصصی با خرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز، نسبت به  نصب و تعویض تجهیزات و به روزرسانی این سیستم اقدام شد.

وی بیان کرد: در این طرح  یک تابلوی جدید REPEATER  برای مشاهده آلارم های سیستم اعلام حریق توسط پرسنل ایمنی در قرارگاه آتش نشانی نیروگاه سیکل ترکیبی نصب شد و با نصب این تابلو، زمان عکس العمل به آلارم های حریق، بسیار کاهش یافته و این قابلیت در اجرای طرح به روزرسانی ایجاد شده که در سیستم قبلی وجود نداشت.

کاتبی یادآورشد: همچنین پس از پایان کار نصب فیزیکی تجهیزات، فرآیند برنامه ریزی هر دو تابلو که شامل شناسایی تجهیزات جدید در آنها، برقراری ارتباط دو تابلو ، شناسایی و تعریف تجهیزات موجود در سایت (در حدود 500 تجهیز) و نام آنها، تعریف گروه های ورودی، تعریف گروه های خروجی، برنامه ریزی نحوه فعال شدن گروه های خروجی نیز از سوی متخصصان ابزاردقیق این شرکت انجام شد.

 رئیس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی اظهارداشت:  این پروژه  با تکیه بر توان مهندسی متخصصان گروه ابزاردقیق نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی، همکاری امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه سیکل ترکیبی، بدون استفاده از خدمات فنی شرکت های پیمانکاری انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه