English

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر:

سلامت اداری و شفافیت در کارها در اولویت برنامه های توانیر قرار دارد

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر در قزوین گفت: سلامت اداری، شفافیت در کار و تکریم ارباب رجوع و افزایش بهره وری در کار از اولویت های اصلی شرکت توانیر است.

سلامت اداری و شفافیت در کارها در اولویت برنامه های توانیر قرار دارد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، مجید برنگی مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر در سفر به قزوین و نشست با مدیرعامل و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: در راستای تحقق سلامت اداری، ضمن نظارت بر فعالیت مدیران و کارکنان شرکت، نسبت به ارزیابی اقدامات انجام شده نیز جدی هستیم تا خدمت رسانی به مردم بهبود یابد.

وی اضافه کرد: کمیته سلامت اداری از ارکان دستگاههای دولتی محسوب می شود که می تواند فعالیتهای شرکت ها را بررسی کرده و ارزیابی منطقی از خدمت رسانی به مردم داشته باشد.

برنگی تصریح کرد: در این کمیته ها می توانید از ظرفیت کارشناسان و متخصصان برای شناسایی نقاط ضعف و آسیب ها استفاده کرده و راهکار مدون و کاربردی برای بهبود فعالیتها و صیانت از حقوق مردم اتخاذ کرده و عملیاتی کنید.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر یادآورشد: در شرکت توانیر، قرار نیست یک نسخه واحد برای همه استانها بنویسیم و انتظار داشته باشیم با یک نگرش واحد و متمرکز می توان به همه نیازها پاسخ داد.

برنگی تصریح کرد: گزارشی که از سوی مدیرعامل محترم شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ارائه شد نشان می دهد در این استان به صورت زیربنایی و اصولی کار شده و خدمات شما قابل توجه و شایسته تقدیر است و این تجربه می تواند در سایر مناطق کشور هم الگوبرداری شود.

این مدیر اظهارداشت: داشتن جلسات منظم ماهانه با حضور کارشناسان و بررسی فعالیتها یک ضرورت است تا بتوانیم بهره وری در کار را بالا ببریم و حتما این روش ارزش برنامه ریزی و وقت گذاشتن را دارد.

برنگی اضافه کرد: بررسی های ما نشان می داد که موضوع مهم « سلامت اداری» در دستگاههای اجرایی کشور از جمله توانیر از ارکان های اساسی فعالیت ها است وباید در اولویت باشد لذا تصمیم گرفتیم در سفرهای استانی با جدیت این موضوع را پیگیری کنیم و بدون تردید به نتایج خوبی هم خواهیم رسید.

وی گفت: با روشهای متنوع و ایده های نو می توانیم با تبادل تجارب خود به راهکارهای مناسبی برسیم وباید مجالی مهیا کنیم تا کارمندان در یک فرصت کوتاه در کنار هم قرار گرفته و در زمان های کوتاه با یکدیگر صحبت کرده و تبادل نظر و تجربه کنند و این روش خلاقانه و ابتکاری بسیار کارساز و موثر بوده که ما هم می توانیم از آن استفاده کنیم.

این مسئول تصریح کرد: حتما باید از تجارب همدیگر استفاده کنیم و به ایده های دیگران اهمیت دهیم و لازم است مدیران عامل و مدیران واحدها به این موضوع اهمیت دهند.

وی اظهارداشت: پایش سلامت اداری وظیفه همه سرپرستان است و مدیری هم که یک کارگر و کارمند دارد موظف است سلامت اداری و رفتاری وی را پایش کند و این کار فقط وظیفه واحد بازرسی یا حراست نیست و همه بخش ها لازم است در این زمینه همکاری کنند.

برنگی تصریح کرد: رعایت قانون در همه امور یک الزام است و ما ملزم به اجرای آن هستیم وبالاترین صرفه وصلاح برای همگان رعایت قانون است و باور داریم اگر به رعایت قانون اهمیت دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد .

این مسئول یادآورشد: کمیته انضباط کار شاید پاشنه آشیل کار ما شده و گاهی اوقات احکام آن توسط مراجع قانونی زیر سئوال می رود و به نظر می رسد این احکام نیز بازدارنده نیست که بخش عمده آنها به نداشتن اطلاعات لازم افراد از قوانین نظام اداری مربوط می شود.

برنگی اظهارداشت: بازرس ومدیر حراست و اعضای کمیته سلامت اداری موظفند همه موارد قانونی را رعایت کنند که در این راستا یکی از آسیب های رایج در شرکتهای استانی عدم ارتباط ستاد با امور است که لازم است ارتباطات صف و ستاد مستمر و پیوسته باشد.

وی در ادامه افزود: تعارض منافع را باید خیلی جدی بگیریم و همواره خود را در یک اتاق شیشه ای تصور کنیم که همه اعمال و رفتار ما زیر نظر دیگران است و اگر اشتباهی شود حتما دیگران متوجه می شوند و این رویکرد می تواند خطاهای احتمالی را بشدت کاهش دهد.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر یادآورشد: در زمینه جایگزینی نیروهای بازنشسته مشکلاتی داریم که امیدواریم این مشکلات را در سال آینده با جدیت و برنامه ریزی لازم مورد بررسی قرار داده و حل نماییم.

وی اضافه کرد: یادمان باشد هیچ موضوعی پنهان نمی ماند و اگر حرفه ای، شفاف و متعهدانه کار کنیم با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

برنگی در خصوص اصلاح چارت سازمانی در بخش حقوقی و بازرسی هم اظهارداشت: این موضوع در مراحل پایانی است که امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

وی در ادامه در خصوص جذب نیروهای متخصص، رعایت ضوابط و ابلاغیه ها در استفاده از خانه های سازمانی، توجه به آموزش و پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان و دقت در انتصاب مدیران نکاتی را یادآورشد.

برنگی اظهارداشت: نظام اسلامی با نثار خون بیش از ۴۰۰ هزار شهید والامقام به ثمر نشسته و امروز ما وارث خون شهدا هستیم و باید همه در خدمت مردم باشیم و ارباب رجوع براحتی نتواند به مسئولی دسترسی داشته باشد.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر تصریح کرد: امروز فرصتی برای مدیران ایجاد شده تا گره گشای مشکلات مردم باشند و اگر قدردان آن نباشیم این فرصت خدمت به سرعت از دست می رود و مغموم خواهیم شد.

برنگی در پایان گفت: خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق مدیران صنعت برق فساد ستیز هستند و با خدمت صادقانه و شفاف در مسیر جلب رضایت الهی و خدمت به مردم با عزم راسخ گام برمی دارند که جای تقدیر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه