English

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری:

۲۸ شهر استان قزوین به فیبر نوری مجهز می‌شوند

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گفت:هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه شبکه فیبرنوری تا درب منازل و محل‌های کسب‌وکار با راهبری و ‌هدایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه کلان پروژه شبکه ملی فیبر نوری است.

۲۸ شهر استان قزوین به فیبر نوری مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،میزانی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری در جلسه انعقاد توافقنامه همکاری برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شبکه در بستر فیبر نوری، تصریح کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه شبکه فیبرنوری تا درب منازل و محل‌های کسب‌وکار با راهبری و ‌هدایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه کلان پروژه شبکه ملی فیبر نوری است.

وی افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه یکی از مهمترین گروه هدف ما یعنی عموم مردم از خدمات توسعه زیرساخت بهره‌مند و زیرساخت و شبکه فیبر نوری داخل شهر محقق می‌شود، شهر قزوین از سنوات گذشته به صورت پراکنده این فرایند را طی کرده است و وضعیت نسبتا خوبی دارد اما بنا داریم که این برنامه توسعه پیدا کند و در تمام شهرهای استان محقق شود.

وی یادآور شد: همچنین این تفاهم‌نامه برای شهرداری و فرمانداری ها نیز دستاورد دارد و زیرساخت ظرفیتی برای شهرداری‌ها ایجاد می‌شود، زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه مسائل شهری ترافیکی و ایجاد دیتای ترافیکی دارای اهمیت است و شهرداری می‌تواند از این دیتا منتفع شود.

وی افزود: بر اساس تعهد وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات و برنامه دولت برای اجرای فیبر نوری شهری در کشور، قرار است ۹ استان در گام اول به این زیرساخت مجهز شوند که قزوین برنامه خود را عملیاتی کرد. 

گفتنی است با امضای این تفاهم نامه مقرر شد زیرساختهای فیبر نوری در شهرهای محمدیه، اقبالیه، تاکستان، بویین زهرا، الوند و آبیک تا پایان سال ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه