English

استاندار قزوین:

محور قزوین، الموت و تنکابن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار قزوین در خصوص محور قزوین، الموت و تنکابن، گفت: این پروژه پیشرفت بالایی دارد و قسمت قزوین تا الموت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، این جاده بعد از اتصال به تنکابن می‌تواند به راه‌ شریانی در کشور تبدیل شود.

محور قزوین، الموت و تنکابن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،مهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن باغستان برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته، تصریح کرد: دولت سیزدهم به‌عنوان یک دولت مردمی تلاش می‌کند با اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی، اقتصادی، زیرساختی، ‌فرهنگی، ورزشی و صنعتی به مردم خدمات‌رسانی کند.

وی افزود: هفته دولت امسال در بخش اقتصادی 46 طرح با سرمایه‌گذاری 3هزار و 736 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هزار و 773 نفر به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین در بخش عمرانی هزار و 906 طرح در حوزه‌های آب و فاضلاب، ارتباطات، برق، کشاورزی، گاز، ورزش، نوسازی مدارس، شهرداری‌ها و دهیاری ها با اعتبار 2 هزار و 448 میلیارد تومان افتتاح می‌شود، در این بخش نیز 2 هزار و 500 شغل ایجاد شده است.

 نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تغییرات مدیریتی اداره کل ارشاد استان قزوین، اضافه کرد: اتفاقاتی که طی هفته گذشته در خصوص تغییر مدیریت اداره کل  ارشاد استان رخ داد و نوع مواجهه با آن خوشایند نبود، در جابه‌جایی مدیرکل ارشاد هیچ عنصری خارج از وزارت ارشاد نقش نداشته و هیچ جریان سیاسی در کار نبوده است بلکه این جابجایی بر اساس خواست مدیرکل وقت بوده است.

استاندارقز یون1

اعلایی افزود: برخی مطالب منتشر شده در این خصوص نزدیک به حاشیه‌سازی بود که برای وجهه استان خوب نیست، برخی افراد موافق و مخالف با جریان‌سازی افراطی به حواشی دامن زدند و مواردی طرح کردند که در شأن فرهنگ استان نیست، توجه داشته باشیم که بالا بردن حساسیت باعث می‌شود نگاه ملی به مجموعه استان تغییر پیدا کند و در تصمیمات ملی مشکل ایجاد می‌شود. 

استاندار قزوین با اشاره به اتفاقات سعدالسلطنه تصریح کرد: سعدالسلطنه یکی از نفایس ارزشمند و منحصر به فرد ملی است و  باید نگاه مهربان‌تری به آن داشته باشیم و برای استفاده کامل از این ظرفیت برنامه مشخصی تدوین شود، معتقدم که می‌توان دغدغه‌ها را با شکل مناسب‌تری دنبال کرد، یکی از بهترین مسیرها این است که از ظرفیت متولیان حاضر در این محل استفاده بیشتری شود تا خود این افراد در حفظ شئونات که رعایت آن بر همه ما لازم است نقش افرینی بیشتری داشته باشند.

اعلایی با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر استان یادآور شد: فضای فعلی حاکم بر استان، آنارشی نیست بلکه فضا رقابتی است، ما از اختیارات خود استفاده می‌کنیم‌ و اختیارات قانونی دیگران را به رسمیت می‌شناسیم، حکومت اسلامی، حکومت قانون است و چهارچوب رفتاری ما را قانون تعیین می‌کند.

وی بیان کرد: در همین راستا انتخابات استان قزوین را انتخاباتی‌ پرشور با تعداد مشارکت کنندگان بالا پیش‌بینی می‌کنیم و افراد جدید از همه گرایش‌ها، نمایندگان سابق و نمایندگان فعلی در این دوره ثبت نام کردند و شور انتخاباتی قطعا بالا خواهد بود.

استاندار قزوین در خصوص شرکت های پیش فروش خودرو در  تاکستان، یادآور شد: اندازه این مسئله پیش آمده بزرگ و فرا استانی است، ورود به این مسئله توسط وزارت اطلاعات در سطح ملی و استانی انجام شد و با ورود سربازان گمنام امام زمان (علیه السلام) پرونده در حال بررسی و تکمیل است، طی یک و نیم سال گذشته با مدیریت دستگاه قضا جلسات مختلفی با حضور متولیان حاکمیتی و مدیران و گردانندگان شرکت برگزار شده است و ارکان ملی نیز در جریان امور قرار دارند و با حساسیت پرونده را پیگیری می کنند تا به صورت کاملا عادلانه و قابل قبول مشکلات  پیش آمده برای مردم رسیدگی و در حد مقدورات حل شود.

وی افزود: باید تعداد افراد و میزان  خسارت وارده به آنها و همچنین انواع داراییها و  املاک شرکت احصا و صحت سنجی شود، مردم باید با دستگاه قضا همراهی کنند تا صحت سنجی ادعاها و شناسایی اموال به صورت کامل صورت بگیرد و حقوق مردم ، خصوصا سرمایه گذاران خرد ضایع نشود ، دستگاه قضا در این مسئله اراده قوی دارد و پیگیر حقوق مردم است .

استاندار قزوین7

اعلایی در خصوص محور قزوین، الموت و تنکابن، گفت: این پروژه پیشرفت بالایی دارد و قسمت قزوین تا الموت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، این جاده بعد از اتصال به  تنکابن می‌تواند به راه‌ شریانی در کشور تبدیل شود.

وی افزود: محور رحیم آباد به کلاچای پروژه با پیشرفت کمتری است که با مسائل زیست محیطی روبه‌روست و هنوز تاییدیه لازم محیط زیستی آن دریافت نشده است، از طرفی اجرای آن نیاز به اعتبار بالایی دارد، بنابراین تمرکز ما بر محور قزوین الموت به تنکابن است و در کنار آن مسائل زیست محیطی محور رحیم آباد به کلاچای نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد و بخش‌های درون استانی این محور که کمتر مشکل محیط زیستی دارد آرام آرام بهسازی و یهره برداری می‌شود. 

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به حضور بانوان در اولین بازی خانگی شمس آذر در لیگ برتر، تصریح کرد: بانوان قزوینی در فضای آرامی به تماشای بازی نشستند و این امر قابل تشکر  و تقدیر است، بر همین اساس ما تداوم‌ حضور بانوان در ورزشگاه در بازی های آتی را خواهیم داشت و خود بانوان تماشاگر نیز برای رعایت هنجارها مشارکت داشته باشند تا خدشه ای به این فرصت بوجود آمده ایجاد نشود .

وی افزود: حضور شمس آذر در رقابت با برترین های فوتبال کشور ، تاثیر بسیار بالایی در نشاط اجتماعی و همگرایی مردم استان قزوین ایجاد کرده است، ضمن اینکه توانسته زمینه های معرفی و توجه بیشتر به استان ما را در سطح ملی و حتی فراملی فراهم کند و ما از این بابت از مالکین و مدیران و کادر تیم ممنونیم.

استاندار تاکید کرد: برای اینکه این تیم بتواند در خانه بازی کند اقدامات زیادی صورت گرفت و برای آماده سازی ورزشگاه سردار آزادگان چند ماه به صورت شبانه روزی فعالیت های مستمر پیگیری شد، برای همه مسئولان استان مهم بود که ما بتوانیم میزبانی را در بازی های خانگی داشته باشیم که این مهم با تلاش های صورت گرفته محقق شد و در بازی های بعد هم ما شاهد میزبانی شهر قزوین از تیم های لیگ برتر خواهیم بود. 

استاندار قزوین4

وی افزود: اگر مردم استان از شمس آذر حمایت کنند به احتمال زیاد این تیم شگفتی ساز لیگ برتر فوتبال خواهد شد و رسانه ها هم باید از این ظرفیت برای کمک به افزایش نشاط اجتماعی استفاده کنند، ما در کنار مردم از تیم حمایت می‌کنیم و ان شاالله نتایج خوبی در فوتبال و در اجتماع را از حضور تیممان در لیگ برتر شاهد خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه