English

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

طرح‌های توسعه شهری در کمیسیون ماده ۵ به تصویب می‌رسد

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان بر عهده کمیسیون ماده ۵ نهاده شده است و طرح‌های توسعه شهری در کمیسیون ماده ۵ به تصویب می‌رسد.

طرح‌های توسعه شهری در کمیسیون ماده ۵ به تصویب می‌رسد

به‌ گزارش خبرگزاری موج قزوین، لیدا معروفی، معاون شهرسازی و معماری استان قزوین پیرامون وظیفه کمیسیون ماده ۵، گفت: مفاد ماده ۵ از قانون تاسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان برعهده کمیسیون ماده ۵ نهاده شده است.

وی افزود: براساس تعاریف قانونی طرح تفصیلی عبارت است از  طرحی که براساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات گوناگون شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور، میزان و تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت‌های مربوط به بهسازی و نوسازی و توسعه، حل مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل شهری در آن تعیین می‌شود.

معروفی بیان کرد: بر همین اساس از ابتدای سال جاری تا آبان، در کمیسیون ماده ۵ در شهر قزوین ۶ جلسه و سایر شهرها ۹جلسه تشکیل شده که جلسات قزوین ۱۰۷ مصوبه و سایر شهرها ۱۲ مصوبه در پی داشته است. 

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، پیرامون سایر شهرستان‌های استان قزوین گفت: کمیسیون ماده ۵ در دیگر شهرستان‌های استان، اقدام به برگزاری این کمیسیون کرده که در شهرستان آبیک تعداد ۶ جلسه با ۳۸ مصوبه، در تاکستان ۵ جلسه با ۱۶مصوبه، در البرز ۵ جلسه با ۳۳ مصوبه، در بویین‌زهرا ۳جلسه با ۲۱ مصوبه و در شهرستان آوج ۲جلسه با ۲مصوبه برگزار شده است.

وی در پایان گفت: در هر استان طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات غیربنیادی در کمیسیون ماده ۵ آن استان موردبررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و تصویب و تنظیم صورت‌جلسه‌ها در محل این کمیسیون و با رأی اکثریت انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه