English

رئیس دانشگاه رجاء قزوین:

رسالت ما معرفی بزرگان فرهنگ و ادب به نسل جوان است

رئیس دانشگاه رجاء قزوین گفت: رسالت ما معرفی بزرگان فرهنگ و ادب به نسل جوان است تا الگو سازی شود.

رسالت ما معرفی بزرگان فرهنگ و ادب به نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، بمناسبت پنجمین سالگرد درگذشت پژوهشگر، نویسنده و شاعر، استاد ادبیات فارسی محمد دبیر سیاقی محفل ادبی با حضور ادب دوستان در سالن مطهری دانشگاه رجاء قزوین برگزار شد.

در این مراسم هنرمندان قزوین یاد بزرگ مرد ادب و زبان فارسی را گرامی داشتند و از استادی یاد کردند که افتخار ملی و جهانی است.

دانشگاه رجا

آرش حاجی کریمی رئیس دانشگاه رجاء قزوین گفت: برگزاری جلسات تجلیل یک تلنگری به خودمان و سپس زنده نگهداشتن یاد مفاخری است که باعث افتخار کشورند و سرمشق و راهی برای آیندگان محسوب می شوند.

وی بیان کرد: نگرانی ما این است که نسل جدید امثال دبیر سیاقی ها را نمی شناسند و این ضعف ناشی از علت کم کاری های ما هست لذا باید به بهانه های مختلف این مفاخر را به نسل جوان بشناسانیم و اجازه ندهیم زندگی ماشینی ما را از بزرگان غافل کند.  

داانشگاه رجا قزوین3

حاجی کریمی یادآورشد: هرچند زندگی ها ماشینی شده اما نباید از هویت فرهنگی خود عقب بمانیم و هر کسی به میزان مسئولیت و رسالتش لازم است سهم خود را ادا کند لذا در دانشگاه رجاء تلاش می کنیم این شخصیت‌ها معرفی شوند تا ابعاد شخصیتی و منش و رفتار افرادی چون دبیر سیاقی ها بازگو شود و دانشجویان آنها را الگو قرار دهند و همه بتوانیم ابعاد شخصیتی این بزرگان را در زندگی پیاده کنیم و فقط شنونده نباشیم. 

در این مراسم سروده ای در وصف استاد دبیر سیاقی توسط یکی از شعرا قرائت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه