English

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان:

کارخانه تولید سوسیس و کالباس در تاکستان پلمپ شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از پلمپ کارخانه تولید سوسیس و کالباس بر اساس گزارشات دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان در تاکستان خبر داد.

کارخانه تولید سوسیس و کالباس در تاکستان پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمد صمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در این خصوص اظهار کرد: طبق گزارشات دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان، این کارخانه چندین فقره تخلف از قبیل استفاده از پوست مرغ، استخوان مرغ و گوشت های تاریخ گذشته در تولید سوسیس و کالباس و سایر تخلفات بهداشتی را در کارنامه خود داشته است.

صمدی ادامه داد: در آخرین بازدیدی که با همراهی کارشناسان اداره دامپزشکی و بهداشت و درمان از این کارخانه داشتیم نیم تن پوست و استخوان مرغ کشف و بلافاصله در محل دفن چاه ضایعات اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان معدوم شد.

وی افزود: به لحاظ بهداشتی و استاندارد های موجود استفاده از استخوان و پوست مرغ در صنایع سوسیس و کالباس سازی ممنوع می باشد اما این شرکت برای کاهش هزینه های تولید به صورت غیر قانونی از پوست مرغ به عنوان جایگزین روغن نباتی استفاده می کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: به دلیل تخلفات صورت گرفته این کارخانه پلمپ و پرونده قضایی نیز برای نامبرده تشکیل گردید.

صمدی گفت: با توجه به اینکه بیش از 35 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه که روزانه 20 تن تولید داشته فعالیت دارند و از طرفی دستگاه قضایی در راستای تحقق سند تحول قضایی به دنبال رفع موانع تولید بوده و از طرفی هم سلامت مردم خط قرمز قوه قضاییه می باشد، در صورت رفع نواقص و رعایت استاندارد های لازم این واحد رفع پلمپ خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر خط شدن دوربین های نظارتی کارخانه در تمامی واحد ها، بکارگیری تمام وقت مسوول فنی با مدرک دکتری دامپزشکی از محل قانون ماده 19، نظارت مستمر و هفتگی تیم مشترک دامپزشکی و بهداشت و درمان از کارخانه، عدم استفاده از مواد اولیه غیر بهداشتی از مواردی است که این کارخانه برای آغاز فعالیت دوباره باید اجرایی کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان خاطر نشان کرد: از مردم عزیز درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موراد مشکوک مراتب را با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها در میان بگذارند تا در سریعترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی شده و با متخلفان و تهدید کنندگان بهداشت عمومی جامعه برخورد قانونی انجام گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه