English

شهردار محمدیه:

رایگان شدن اتوبوس‌های درون‌شهری محمدیه و مهرگان موجب افزایش اعتماد به مدیریت شهری شده است

شهردار محمدیه گفت:هدف از رایگان شدن اتوبوس‌های درون‌شهری محمدیه و محمدیه به قزوین و مهرگان افزایش اعتماد به مدیریت شهری است و مشارکت مردم در اداره شهر بالا برود. اگر مردم ببینند به آنها کمک کنیم، آنها هم در اداره اموال شهر به ما کمک می‌کنند. در ضمن با این کار تا حدی شکاف طبقاتی رفع می‌شود.

رایگان شدن اتوبوس‌های درون‌شهری محمدیه و مهرگان موجب افزایش اعتماد به مدیریت شهری شده است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،شهردار و اعضای شورای شهر محمدیه در تور رسانه‌ای با ۵۰ خبرنگار استان قزوین از احداث بزرگ‌ترین پارکینگ خودروهای سنگین در محمدیه، رایگان شدن اتوبوس‌های درون‌شهری و اتوبوس‌های محمدیه-قزوین و احیای پروژه برج پرحاشیه مروارید خبر دادند.

شهرداری محمدیه7

‌به گزارش خبرگزاری موج قزوین، به مناسب فرارسیدن روز و هفته خبرنگار تور رسانه‌ای یک‌روزه بازدید از طرح‌های عمرانی شهر محمدیه و شهر جدید مهرگان با حضور محمد پیری شهردار محمدیه، محمد روشن رئیس شورای شهر محمدیه و 50 نفر از خبرنگاران و اهالی رسانه در شهرهای محمدیه و مهرگان قزوین برگزار شد. شهرهای محمدیه و مهرگان در مجموع 150 هزار نفر جمعیت دارند و این 2 شهر بزرگ‌ترین شهرهای استان بعد از شهر قزوین محسوب می‌شوند.

در بخشی از این تور رسانه‌ای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین از پارک‌سوار شهر محمدیه بازدید کردند. در این بخش از این تور رسانه‌ای شهردار محمدیه از رایگان شهر اتوبوس‌های درون‌شهری محمدیه برای نخستین‌‌بار در کشور خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر اتوبوس‌های قزوین به محمدیه و بالعکس و همچنین قزوین به مهرگان و بالعکس هم رایگان شده‌اند.

شهرداری محمدیه6

پیری از کاهش زمان سفر از محمدیه به قزوین خبر داد و افزود: پیشتر کسی که می‌خواست از محمدیه به قزوین برود، فقط 25 طول می‌کشید تا از محمدیه خارج شود، یعنی اتوبوس در تک‌تک‌ ایستگاه‌ها مسافر سوار می‌کرد و در ضمن با توجه به فاصله تا قزوین رسیدن مسافر به شهر قزوین یک‌ساعت طول می‌کشید که با توجه به راه‌اندازی پارک‌سوار 15 دقیقه از زمان سفر کم شد.

وی ادامه داد: البته این پارک‌سوار هنوز تکمیل نشده و خیلی‌کار دارد. در حال حاضر برای سفر از محمدیه به مهرگان و قزوین 19 اتوبوس داریم و روزانه 15 هزار نفر از محمدیه به قزوین و مهرگان جابه‌جا می‌شوند. در ضمن 7 ون و 3 اتوبوس جدید خریداری کردیم.

پیری یادآور شد: هدف از رایگان شدن اتوبوس‌های درون‌شهری محمدیه و محمدیه به قزوین و مهرگان افزایش اعتماد به مدیریت شهری است و مشارکت مردم در اداره شهر بالا برود. اگر مردم ببینند به آنها کمک کنیم، آنها هم در اداره اموال شهر به ما کمک می‌کنند. در ضمن با این کار تا حدی شکاف طبقاتی رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: هر خانواده 4 نفری در شهر جدید مهرگان ماهی 3 میلیون تومان کرایه اتوبوس می‌دهد و با رایگان شدن اتوبوس‌های محمدیه به مهرگان و محمدیه به قزوین می‌تواند ماهی 3 میلیون تومان صرفه‌جویی کرده و در سبدهای آموزش و تغذیه و تفریحی هزینه کند. در ضمن یارانه پنهانی است که منجر به تورم می‌شود.

شهرداری محمدیه5

در بخش دیگری از این تور رسانه‌ای خبرنگاران از پروژه پرحاشیه مجتمع تجاری مروارید بازدید کردند. شهردار محمدیه در رابطه از ورود بانک گردشگری برای احیای این پروژه خبر داد و گفت: بانک گردشگری سهام‌دار اصلی پروژه به زودی این پروژه را شروع می‌کند و 20 درصد این پروژه که دارای 310 باب مغازه است، متعلق به شهرداری محمدیه است.

وی افزود: برای احیای این پروژه 60 میلیارد تومان خسارت به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دادیم و زمین را از این ستاد خریداری کردیم و در ضمن به جای خسارتی که شهرداری قزوین در این طرح متحمل شده بود، 100 میلیارد تومان زمین معوض از سازمان ملی زمین و مسکن گرفتیم و با این میزان در حال حاضر بانک زمین محمدیه و مهرگان 200 میلیارد تومان ارزش دارد.

شهرداری محمدیه4

در ادامه این تور رسانه‌ای هم خبرنگاران به محل پارکینگ 5 هکتاری در حال ساخت خودروهای سنگین رفتند. شهردار محمدیه در این بخش از تور رسانه‌ای از ساخت بزرگ‌ترین پارکینگ خودروهای سنگین کشور در محمدیه خبر داد و گفت: این پارکینگ 5 هکتار وسعت دارد که 80 مغازه تعمیرگاهی در این مجموعه احداث می‌شوند که 70 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه می‌شود.

پیری افزود: 4 هکتار از این پارکینگ محل پارک خودروهای سنگین است و با راه‌اندازی این پارکینگ هیچ خودروی سنگین و کامیونی شبانه در محمدیه و مهرگان پارک نخواهد کرد.

در بخش نخست این تور رسانه‌ای خبرنگاران از طرح بازپیرایی المان مقبره شهدای گمنام شهر محمدیه بازدید کردند. در حاشیه این بازدید محمد پیری شهردار محمدیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این المان 15 سال پیش احداث شده بود، اما با توجه به نوع سازه و ماده ساخت آن فرسوده شده بود و با توجه به مطالبه‌گری عمومی تصمیم به بازپیرایی این مقبره شهدای گمنام گرفتیم.

شهرداری محمدیه1

وی اضافه کرد: طرح‌های سنتی مثل کتیبه‌ای و پنجره در این المان استفاده شده و این بازپیرایی تا 2 ماه آینده تکمیل می‌شود و معماری ایرانی و اسلامی جلوه بزرگی در این طرح دارد.

شهرداری محمدیه

پیری با بیان اینکه معمار این المان از استادکاران آستان مقدس امامزاده حسین(ع) است، ادامه داد: رسمی‌بندی، کاشی‌کاری با نقوش گل‌ومرغی و آویزهای مقرنس از جمله عناصر مهم معماری ایرانی و اسلامی در این پروژه محسوب می‌شوند.

در ادامه هم خبرنگاران از طرح آسفالت شهر محمدیه بازدید کردند. شهردار محمدیه از اجرای 22 کیلومتر آسفالت به مساحت 220 هزار متر مربع آسفالت در این شهر خبر داد و گفت: بنابراین نسبت به سال قبل حدود 100 هزار متر مربع آسفالت بیشتر در این شهر ریخته می‌شود و روزانه 400 تا 500 متر مربع آسفالت جدید در  این شهر پیاده‌سازی می‌شود.

پیری افزود: برای اجرای این طرح 60 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود که 22 کیلومتر آسفالت در عرض 10 متر در شهر محمدیه آسفالت می‌شود.

شهرداری محمدیه8

در ادامه هم خبرنگاران از حفاظ 2.5 کیلومتری کانال آب دشت قزوین در کنار شهر جدید مهرگان بازدید کردند که نبود آن در سال‌های قبل منجر به غرق شدن سالانه 4 نفر در آب کانال می‌شد.

در پایان این مراسم از خبرگزاری موج استان قزوین تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه