English

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

۴۳ هزار خانه خالی در استان قزوین شناسایی شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین، سید علی هاشمی خبر از شناسایی 43 هزار واحد خانه خالی و در نظر گرفتن مالیات برای این واحد ها داد.

 ۴۳ هزار خانه خالی در استان قزوین شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین؛ سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: سال ۹۴ قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما پس از اصلاح این قانون در مجلس یازدهم سامانه‌ ای برای ثبت اطلاعات ملکی در وزارت راه و شهرسازی طراحی و در دولت قبل از آن رونمایی شد.

هاشمی خاطر نشان کرد؛ براساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالکان و سرپرستان خانوار، موظفند اطلاعات املاک تحت تملک و اقامتگاه اصلی خانوار را (یک واحد ملکی یا استیجاری یا رایگان) در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

این مقام مسؤول در ادامه افزود؛ بر اساس قانون برای مالیات خانه‌های خالی باید اطلاعات دریافتی از سامانه املاک و اسکان باشد و براساس آیین‌نامه دولت تا پایان آذر ماه امسال وزارت راه و شهرسازی مهلت داشت تا اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی را تکمیل کند و بعد از تکمیل شدن این اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی نسبت به ارسال اطلاعات واحد‌های خالی از سکنه به اداره امور مالیاتی اقدام کند.

وی در مورد میزان مسکن‌های خالی شناسایی شده در استان قزوین گفت: هنوز سرشماری آمار نفوس و مسکن سال ۱۴۰۰ آغاز نشده، اما بر اساس آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در استان بالغ بر ۴۳هزار واحد مسکونی خالی شناساسی شد که بر اساس کنترل کارکرد انشعابات آب و برق صورت پذیرفته است.

هاشمی عنوان کرد؛ مالیات بر خانه‌های خالی در سال اول میزان سه برابر مبلغ یک ماه اجاره متعارف، سال دوم میزان شش برابر و سال سوم میزان دوازده برابر یک ماه اجاره متعارف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بر اساس این قانون که هر یک خانوار ایرانی مجاز به داشتن ۲ ملک و آن هم در ۲ شهر مختلف است تا مشمول مالیات نشود، گفت: این محدودیت‌ برای شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار جمعیت در نظر گرفته شده است، مشروط بر آنکه مالکان سوابق خود را در سامانه اسکان ثبت کنند، در غیر این صورت مشمول مالیات خواهند شد.

علی هاشمی در پایان یادآور شد: در حال حاضر دسترسی به سامانه اسکان وجود ندارد و همکاران در حال رفع مشکل سیستم هستند تا بتوانیم اطلاعات دقیق‌تری ارائه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه