English

سهم جوانان در مراسم اعتکاف امسال ۸۵ درصد است

آئین اعتکاف رجبیه حرم مطهر رضوی با حضور بیش از ۱۴۰۰ معتکفان در آستان نورانی حضرت رضا(ع) آغاز شد.

سهم جوانان در مراسم اعتکاف امسال ۸۵ درصد است
به گزارش خبرگزاری موج

، در سال جاری برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی از حدود ۲ ماه قبل با انتشار فراخوان ثبت‌نام آغاز شد.

با انتشار فراخوان اعتکاف رجبیه سال جاری که ۱۲ آذر ماه منتشر شد، بیش از ۷۰ هزار نفر از سراسر کشورمان و همچنین از کشورهای همسایه در رده‌های سنی مختلف نام نویسی کردند که از بین آنها ۱۴۰۰ نفر به قید قرعه برای شرکت در مراسم نورانی اعتکاف رجبیه پذیرفته شدند. این گروه، از غروب ۱۲ رجب المرجب در شبستان‌های مسجد گوهرشاد پذیرش شدند تا به مدت سه روز میهمان اعتکاف حرم باشند.

پذیرفته شدگان در اعتکاف رجبیه امسال علاوه بر ایران از ۱۸ کشور دیگر مانند کانادا، آمریکا، آلمان، نیجریه، استرالیا، کویت، سوریه، بنگلادش، آفریقای جنوبی، لبنان و… هستند و در این دوره از اعتکاف ۳۰ استاد معتکف در قالب حلقه‌های معرفت، مباحث معرفتی را برای معتکفان ارائه خواهند کرد.

معتکفان در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قرار دارند که ۸۵ درصد آنها را جوانان تشکیل می‌دهند. گروه سنی نوجوان از سن تکلیف دختران و پسران، تا ۲۰ سالگی است و علاوه بر این، گروه سنی جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال و گروه سنی میانسالان ۴۰ سال به بالا را شامل می‌شود. معتکفان در ۶ شبستان مسجد گوهرشاد معتکف خواهند شد که پسران نوجوان در شبستان میلانی، جوانان در شبستان نهاوندی و معتکفان مرد میانسال در شبستان نجف آبادی استقرار یافته‌اند. سه شبستان سبزواری، تبریزی و شبستان گرم نیز به معتکفان خواهر اختصاص دارد که نوجوانان در شبستان سبزواری، جوانان در شبستان تبریزی و میانسالان در شبستان گرم مستقر شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه