English

پرفروش‌ترین‌های کتاب کشور فرانسه در سال ۲۰۲۳ معرفی شد

با منتشر شدن فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۳ در کشور فرانسه، چهلمین جلد مجموعه کمیک استریپ «آستریکس» با عنوان «زنبق سفید» در صدر فهرست قرار گرفت.

پرفروش‌ترین‌های کتاب کشور فرانسه در سال ۲۰۲۳ معرفی شد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از اکتوالیته، کتاب‌های کمیک در همه اشکال آن، رمان‌های عاشقانه تیره و رمان‌های نیروبخش ، کتاب‌هایی هستند که در راس فهرست پرفروش‌های فرانسه در سال ۲۰۲۳ جای گرفتند. این بازار تا یک هفته پیش از پایان سال فروشی ۱۲.۳ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده که تا همین جا به معنی افزایش ۵ درصدی نسبت به سال پیش است. «آستریکس» تاثیر مهمی بر این تغییرات داشت.

کتاب‌های رمانتیک و کتاب نوجوانان هم به بازار فروش کمک زیادی کردند. فهرست ۵۰ کتاب پرفروش سال ۲۰۲۳ شامل ۱۱ عنوان کتاب کمیک از همه ژانرها، ۱۲ رمان به اصطلاح با احساس خوب و ۴ عنوان عاشقانه تیره است.

در سالی که گذشت، ۵۰ کتاب برتر نشان دهنده گرایش‌های اصلی انتشارات بودند و ادبیات همچنان ستون بازار را تشکیل داد. آثار کلاسیک این ژانر، به ویژه کتاب‌هایی که جوایز ادبی را دریافت کردند، به خوبی دیده شدند. با این حال، آن بخش از عناوینی که منتقل کننده حس خوب هستند و آنهایی که در سایت آنلاین «هشتگ بوک تاک» معرفی ‌شدند متمایز هستند. یکی دیگر از روندهای مشهود در سال ۲۰۲۳ حضور پررنگ نویسندگان زن با ۲۳ عنوان در بین ۵۰ کتاب پرفروش است.

در صدر فهرست پرفروش‌های سال ۲۰۲۳ فرانسه، سه کتاب جای دارند:

رتبه اول بی چون و چرا به کتاب شماره ۴۰ از ماجراهای آستریکس با عنوان «زنبق سفید» اثر فابکارو اختصاص دارد که تا به امروز ۱.۵۹ میلیون نسخه فروخته و رکوردی برای کتاب‌های سریالی در سال اول فروش‌شان به جای گذاشته است.

جایگاه دوم به جلد ۲۲ «بازگشت لاگافه» اثر دلاف اختصاص دارد که ۴۷۹ هزار نسخه فروخته است.

رتبه سوم هم به برنده جایزه گنکور ۲۰۲۳ می‌رسد که «مراقبش باش» نوشته ژان باپتیست آندرآ است و به فروش ۴۳۴ هزار نسخه رسید.

۱۰ کتاب فهرست پرفروش‌ترین‌های ۲۰۲۳ عبارتند از:

۱. «آستریکس» جلد۴۰: «زنبق سفید» نوشته فابکارو

۲. «گاستون» جلد ۲۲: «بازگشت لاگاف»

۳. «مراقبش باش» نوشته ژان باپتیست آندریا

۴. «دوباره هرگز» نوشته کالن هوور نویسنده آمریکایی

۵. «صفر کیلومتر: مسیری به سوی خوشبختی» نوشته ماد آنکائوآ

۶. «در حالی که قهوه هنوز داغ است» نوشته توشیکازو کاواگوچی

۷. «روی تخته» نوشته فرد وارگا

۸. «ما این را رها خواهیم کرد» نوشته ویرجینیا گریمالدی

۹. «دردهای فانتوم» نوشته ملیسا دا کوستا

۱۰. «سال‌های باشکوه. جهان بزرگ» نوشته پی‌یر لماتر

از میان این فهرست می‌توان به محبوبیت غیرقابل انکار رمان‌های با حس خوب در میان خوانندگان فرانسوی پی برد. از همین رو نوشته‌های داکوستا، گریمالدی، آنکوآ و حتی لیج جایگاه‌های بسیار خوبی در بین ۱۰ و به طور کلی در ۵۰ کتاب برتر ۲۰۲۳ به دست آورده‌اند. این ۴ نویسنده ۱۲ عنوان از کتاب های این فهرست را در اختیار دارند و در مجموع بیش از ۲.۸ میلیون نسخه از کتاب‌های آنها در سالی که گذشت خریده شده است.

در عین حال کتاب فرد وارگا با عنوان«روی تخته» در این فهرست جای دارد و جایگاه هفتم را با فروش نزدیک به ۳۵۰هزار از آن خود کرده است. «سال‌های باشکوه. جهان بزرگ» نوشته پی‌یر لماتر مشهور در کنار کتاب دیگرش «سکوت طولانی است» بیش از ۵۳۰هزار نسخه در جمع فروخته‌اند و در رده‌های دهم و چهاردهم جای گرفته‌اند.

جایگاه کتاب‌های برنده جوایز ادبی هم روشن است و پیشتاز همه برنده گنکور ۲۰۲۳ است که جایگاه سوم را دریافت کرده است. برنده فمینا و گنکور دبیرستانی هم «ببر غمگین» نوشته ان.سینو با ۱۹۹ هزار نسخه فروش جایگاه بیست و پنجم جدول را در اختیار گرفته است.

«جادوگر کرملین» نوشته جی.دا.امپولی که برنده آکادمی فرانسه سال ۲۰۲۲ است، همچنان خوانندگان را با خود دارد و ۱۵۶هزار نسخه در سال ۲۰۲۳ فروخته و ردیف چهل و سوم جدول را در اختیار دارد.

در سال ۲۰۲۳ نیز اشتها برای زندگینامه‌ها زیاد بود. اولین مورد نامتعارف «بوی او پس از باران» نوشته سی. ساپین دوفور ۲۵۸هزار نسخه فروخته و رتبه دوازدهم را کسب کرده است. «جایگزین» یا «یدکی» نوشته شاهزاده هری هم در فرانسه ۲۴۷هزار نسخه فروخته و «دفعه بعدی که گرد و غبار را گاز می‌گیری» نوشته پی.پاسکات و «پاگنی از فلورنت» نوشته فلورنت پاگنی هر یک بیش از ۱۷۵ هزار نسخه فروش داشته‌اند.

یکی دیگر از کشش‌های قوی برای کتابخوانان فرانسوی، کمیک‌ها در همه شکل‌هایشان هستند که جای خود را در ۵۰ کتاب پرفروش سال تثبیت کرده‌اند. علاوه بر دو رتبه اول که به کتاب‌های کمیک اختصاص دارد، «دنیای بی‌پایان» پرفروش‌ترین کتاب ۲۰۲۲ در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳ همچنان در مکانی بالاست و با ۲۳۱ هزار نسخه فروش، سال ۲۰۲۳ هم در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

کلاسیک‌های بزرگ هم همچنان مورد توجه هستند و از یک سو «آدل مرگبار» نوشته ام.تان ۲ جایگاه جدول را در اختیار دارد و نسخه جدیدش که شماره ۲۰ از این مجموعه است با عنوان «گور آخرالزمان» و جلد یک آن بیش از ۳۷۵ هزار نسخه فروخته و از سوی دیگر «یک تکه» نوشته ای.اودا با داشتن ۵ عنوان در فهرست، بیش از ۹۰۰هزار نسخه فروخته تا تنها نماینده مانگا در ۵۰ عنوان برتر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه