English

رئیس سازمان حج و زیارت:

سهمیه حج تمتع برای سال آینده حدود ۸۲ هزار زائر است/۱۴۰ میلیون تومان علی‌الحساب بپردازید

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز داشت: تاکنون سهمیه حج ایران برای سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است و در مرحله پیش ثبت‌نام کاروان‌ها، این مبلغ علی‌الحساب، ۱۴۰ میلیون تومان است.

سهمیه حج تمتع برای سال آینده حدود ۸۲ هزار زائر است/۱۴۰ میلیون تومان علی‌الحساب بپردازید
به گزارش خبرگزاری موج

، سیدعباس حسینی درباره افزایش سهمیه حج تمتع ایران برای سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با توجه به افزایش جمیعت کشور، در حال انجام است تا این سهمیه به مرز ۸۹ هزار نفر برسد.

وی با اشاره به قیمت اولیه سفر حج تمتع در سال ۱۴۰۳ گفت: متقاضیان حج تمتع در زمان ثبت‌نام حدود یک میلیون تومان ودیعه‌گذاری کردند.

حسینی افزود: محاسبه کامل درباره قیمت حج هنوز انجام نشده است، این مبلغ با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چند درصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: ممکن است قیمتی که اکنون اعلام می‌شود، کارشناسی نباشد اما در مرحله پیش ثبت‌نام کاروان‌ها، این مبلغ علی‌الحساب، ۱۴۰ میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

وی درباره کاهش مدت زمان سفر حج تمتع اظهار داشت: کشور عربستان در این‌ باره تمهیداتی دارد؛ کشورهایی که بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت زائر دارند ملزم هستند سفری ۳۰ روزه داشته باشند، همچنین باید ظرفیت ناوگان هواپیمایی داخلی را درنظر گرفت، ما برای کاروان‌هایی که در روزهای پایانی حج اعزام می‌شوند، زمان کوتاه‌تری را درنظر گرفته‌ایم و کوتاه شدن زمان حج تاثیری بر هزینه این سفر ندارد.

حسینی با تاکید بر اینکه استطاعت شرط لازم حج تمتع است، افزود: برای حج ۱۴۰۳، ودیعه‌گذاران در سه مرحله فراخوانده می‌شوند؛ نخست افرادی که تا ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ ودیعه‌گذاری کرده‌اند، در مرحله دوم ودیعه‌گذاران حج تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ و در مرحله سوم ودیعه‌گذاران تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۶ فراخوانده می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه