English

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ایران آغاز به کار کرد

با حضور ۱۲۱ ناشر از کشورهای مختلف از جمله ایران، شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت آغاز به کار کرده است.

 نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ایران آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت دوم آذرماه ۱۴۰۲ با حضور نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، جمعی از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی لبنان و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، نجیب میقاتی بیان کرد: ممکن است برخی تعجب کنند که در بحبوحه جنگ در غزه و جنوب لبنان ما اینجا هستیم تا افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت را جشن بگیریم. این نمایشگاه که امروز شصت‌وپنجمین دوره خود را شروع می‌کند، علی‌رغم تمام حوادث زنده مانده است. با وجود جنگ‌هایی که لبنان در سال‌های گذشته تجربه کرده و همچنان ادامه دارد، اما لبنانی‌ها تلاش می‌کنند بیروت پایتخت فرهنگ، اندیشه و آزادی بیان باقی بماند.

وی شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت را "بهترین تجسم مقاومت فرهنگی در برابر تروریسمی دانست که دشمن اسرائیلی آن را نمایندگی می‌کند" و گفت: کتاب قوی‌ترین و شریف‌ترین پاسخ به همه گزاره‌هایی است که علیه مردم دلاور لبنان به ما نسبت می‌دهند. 

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در پایان بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت محل برگزاری بسیاری از فضاهای مشترکی بوده و هست که مهم‌ترین آن‌ها خون‌هایی است که لبنانی‌ها از هر قشر برای آزادی، حاکمیت کشور و استقلال در این راه داده‌اند. به همه برای ایجاد این فضای هم‌گرایی فرهنگی که همیشه مشخصه بیروت بوده، تبریک می‌گویم. کتاب در نقش‌های مختلف و در فضای آزادی در اختیار اندیشه‌های نویسندگان و روشنفکران است. 

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به نمایندگی از خانه کتاب و ادبیات ایران در غرفه‌ای به مساحت ۳۰ مترمربع و با عرضه بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب از ناشران ایرانی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، شعر، تاریخ، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، دین و ... حضور دارد.

شصت‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ۱۲۱ ناشر از کشورهای مختلف ایران، سوریه، عربستان، عراق و لبنان از ۲ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و تا ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ به مدت ۱۰ روز در محل «سی‌ساید ارینا» در لبنان به کار خود ادامه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه