English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مشکلات فرهنگی شهرکرد احصا شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکلات چهارمحال و بختیاری در حوزه فرهنگ و هنر احصا و برای تصویب در سفر ریاست جمهوری ارائه شد، محدودیت درصد پیشرفت فیزیکی در این استان لحاظ نشد.

مشکلات فرهنگی شهرکرد احصا شد
به گزارش خبرگزاری موج

محمد مهدی اسماعیلی در جمع مردم شهرستان فرخشهر با اشاره به اینکه امیدواریم با سفر هیأت دولت به این استان بخش از مطالبات مردم را پاسخ دهیم، اظهار کرد: بخش‌های مختلف استان دارای مشکلات زیرساختی است، تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر یک نیاز جدی در این استان محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مشکلات چهارمحال و بختیاری در حوزه فرهنگ و هنر احصا و برای تصویب در سفر ریاست جمهوری ارائه شد، محدودیت درصد پیشرفت فیزیکی در این استان به‌علت ضعف زیرساختی لحاظ نشد، شرط اجرای طرح‌ها در سایر استان‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات عدیده‌ای در تأمین نقدینگی طرح‌های عمرانی در کشور وجود دارد، گفت: اما تلاش شد تأمین منابع طرح‌های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر پایدار باشد و تخصیص‌ها قطه چکانی نباشد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در شهرستان فرخشهر دو مجموعه فرهنگی برای تکمیل و بهره‌برداری پیش‌بینی شده است، یادآور شد: به محض حل مشکلات حقوقی مجموعه فرهنگی آسفیه، عملیات عمرانی آن به سرعت آغاز خواهد شد، می‌توان برنامه‌های فرهنگی استان و کشور را در این مجموعه برگزار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تکمیل مصلی امام خمینی شهرکرد، توضیح کرد: بنای وزارت این است که مساجد و مصلی‌ها مهم‌ترین مکان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی باشد، زیرا معتقدیم اگر حوزه فرهنگ و هنر بخواهد در مسیر شئونات فرهنگی و دینی حرکت کند، هیچ زیرساختی امن‌تر از زیرساخت‌های دینی نیست، مراکز فرهنگی و هنری در جوار مساجد و مصلی‌ها احداث شود.

وی افزود: طولانی شدن روند اجرایی پروژه‌های ناتمام موجب گلایه‌مندی مردم می‌شود، همه خادم مردم هستیم و خود را ملزم می‌دانیم پروژه‌های نیمه‌تمام دولت‌های قبل را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

اسماعیلی بیان کرد: پوشش از نمادهای تمدن است و برهنگی از نمادهای عقب‌ماندگی محسوب می‌شود، در خلقت، تنها انسان مفتخر به پوشش است و سایر مخلوقات از چنین ویژگی بی بهره هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای مصلی شهر فرخشهر نیز اعتبار ویژه‌ای پیش بینی خواهد شد تا نماز جمعه در این مکان برگزار شود.

وی در پایان تاکید کرد: در شورای فرهنگ اسلامی، ۱۵ مهرماه به‌نام حماسه جوانان فلسطین ثبت کردیم و همچنین روز ۲۵ مهرماه به نام روز نسل‌کشی زنان و کودکان فلسطینی در تقویم کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه