English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وضعیت کنون فضای کتاب کشور مطلوب است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فضای کتاب کشور فرهیختگانی فعالیت می‌کنند که به تفکر امام و رهبر معظم انقلاب باور دارند، هر روز در این حوزه وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.

وضعیت کنون فضای کتاب کشور مطلوب است
به گزارش خبرگزاری موج

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه در آیین تجدید میثاق کتاب داران و اهالی کتاب با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در آستانه فرا رسیدن سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب اظهار داشت: هفته کتاب متعلق به قشر فرهیخته‌ای است که مسئولیت آگاهی بخشی در جامعه را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت مردمی وعده دادیم، گام‌های مهمی برخواهیم داشت و اکنون با همراهی اصحاب نشر، در آستانه خودکفایی در تولید کاغذ تحریر و نشر هستیم.

این مسئول افزود: نفس حضور در این مرقد مطهر، یادآوری مسیر نورانی‌ است که امام راحل برای ما به یادگار گذاشته، ما خوشحالیم که پرچم این نهضت الهی در اختیار خلف صالح امام رهبر معظم انقلاب قرار دارد و بعد از گذشت ۳۵ سال از ارتحال او پرچم نهضت ایشان برافراشته‌تر از هر زمان و در اهتزاز است.

اسماعیلی ادامه داد: امام راحل بر گردن همه جوامع به ویژه ایران حق دارد، امام راحل جامعه را از جهالت طاغوت و سیاهی مدرنیته القایی غرب به فضای تفکر اصلی اسلامی رهنمون کردند و حضور ما به معنای بیعت دوباره و تجدید عهد و پیمان با شهدا و امام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه کتاب در تبریز را موفقیت آمیز دانست و گفت: استقبال بسیار خوب مردم از این رویداد وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد؛ بنابراین تلاش می‌کنیم در سایر استان‌ها نمایشگاه کتاب داشته باشیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و افتخار آفرینی مقاومت گفت: در آستانه هفته کتاب لازم است از ایثار مردم غزه یاد کنیم، فرزندان معنوی امام در ۱۵ مهر ماه افتخار بزرگی آفریدند و هیمنه رژیم اشغالگر را شکستند که پیش از این سابقه نداشت؛ اکنون رژیم صهیونیستی در مسیر مرگ حتمی قرار گرفته است و به زودی شاهد نابودی کامل این رژیم خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت غربیها از این رژیم کودک کش را کمتر از جنایت صهیونیستها ندانست و اظهار داشت: در این میان شرمندگی برای غرب باقی می‌ماند اما آنها که در مسیر فلسطین ایستادند در امتحان شرافت قبول شدند، امام در همان روزهایی که عده‌ای پایان جنگ را یک‌دوره بی‌حاصل معرفی می‌کردند، فرمودند که جنگ ما آزادی فلسطین را در پی خواهد داشت، به اصحاب فرهنگ، شعرا، نویسندگان و همه فعالان که گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج می‌کنند درود و سلام می‌فرستیم.‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه