English

خجند و یزد و خواهرخوانده می‌شوند

بنا بر اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرهای یزد و خجند بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان خواهرخوانده می‌شوند.

خجند و یزد و خواهرخوانده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی که روز گذشته به همراه رئیس جمهور به تاجیکستان سفر کرده بود، در حاشیه امضای سند همکاری مشترک گفت: پنج سند همکاری با طرف های تاجیک امضا کردم که دو سند آن در حوزه فرهنگ و مابقی آن به نیابت از رییس سازمان صدا و سیما، وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهور بود.

وی با اشاره به موضوعات و بندهای مورد اشاره در این اسناد، افزود: اتفاقات خوبی در همکاری های مشترک و گستردگی فرهنگی بین دو کشور فراهم می شود. در سفر امروز به تاجیکستان جلسه ای را با ادبا و نویسندگان نیز داشتیم. جلسه بسیار خوبی بود و در آن با اشاره به سابقه فرهنگی دو کشور بر مشترکات فرهنگی و تمدنی ایران و تاجیکستان نیز تاکید شد.

یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری‌های مشترک در زمینه های فرهنگ و هنر، آموزش عالی، تجاری و اقتصادی، لغو روادید، حمل و نقل بین المللی، ایجاد منطقه آزاد مشترک، تحقیقات فناوری و نوآوری، امور ورزشی و خواهرخواندگی میان شهرهای یزد و خجند تاجیکستان از جمله اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بود که توسط مقامات دو کشور به امضا رسید.

این اسناد همکاری به امضای وزیران امور خارجه، نیرو و فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و وزیران رشد اقتصاد، فرهنگ، معارف، نقلیات و صناعت تاجیکستان رسید.

گفتنی است که حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی به دعوت رسمی امامعلی رحمان همتای تاجیکستانی خود و در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه وارد دوشنبه شد و در کاخ ملت مورد استقبال رسمی امام علی رحمان قرار گرفت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این سفر با هدف انعقاد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی و هنری به همراه رییس جمهور به تاجیکستان سفر کرده است‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه