English

مجموعه سه‌جلدی «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» منتشر شد

مجموعه سه‌جلدی «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» با عنوان‌های «اینجا هتل نیست»، «صحنه‌گردان دنیا» و «انسان و مسیرهای پیش‌ رو» منتشر شد.

مجموعه سه‌جلدی «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، مجموعه سه‌جلدی «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» با عنوان‌های «اینجا هتل نیست»، «صحنه‌گردان دنیا» و «انسان و مسیرهای پیش‌ رو» منتشر شد، این مجموعه با قلم وحید لحمی و فرزاد یوسفی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در انتشارات جمکران راهی بازار کتاب شده است.

در پیش‌درآمد کتاب آمده است: شیوه نگارش این سلسله کتاب‌ها، شیوه‌ای نسبتا نو در تبیین معارف دینی است و ادامه‌دهنده راه کسانی که در سبک بیان معارف دینی تحول آفریده‌اند. تلاش شده مطالب با ادبیاتی ساده و روان بیان شود و در عین حال، متنی مستند، علمی و دقیق باشد. در این کتاب مثل یک منبر یا یک گفت‌وگو، سیر ذهنی مخاطب و اقناع عقل و قلب او در نگارش متن مدنظر قرار گرفته است. با وجود این، نمی‌توان به این کتاب منبر مکتوب گفت؛ چون مباحث دقیق علمی در آن طرح شده و  _ جز در مواردی محدود که استفاده علمی از برخی داستان‌ها شده _ داستان و شعر در این کتاب نقل نشده است. بنابراین، این کتاب در عین علمی بودن، یک پژوهش خشک آکادمیک نیست و در عین گفت‌وگو کردن با مخاطب، منبر نیست.

به طور کلی، سعی شده رویکرد تربیت‌محوری بر فضای مباحث ارائه‌شده حاکم باشد. سرفصل‌ها، محتوا و شیوه پردازش محتوا، باید از منطق تدوین کتاب پیروی کند؛ از این رو، تلاش شده منطق تدوین، منطق تربیتی باشد. از دیدگاه مولفان منطق دین، منطق تربیتی است. در منطق تربیتی، هدف، صرفا انتقال مطالب علمی به ذهن مخاطب نیست، بلکه تغییر جهت حرکت و تغییر سبک زندگی اوست. زیربنای چنین تغییری، تحول در شخصیت ‌آدمی است؛ چراکه شاکله یا شخصیت آدمی است که مبنای رفتارهای اوست و شخصیت انسان، در واقع همان نظام تمایلات و گرایش‌های اوست.

تمرکز این سلسله کتاب‌ها بر تبیین نظام فکری منسجم دینی با تکیه بر قرآن و روایات، برای تصحیح جهت حرکت آدمی و تغییر در سبک زندگی اوست. بنابراین، این سلسله کتاب‌ها در حوزه نظام تفکر دینی تدوین شده و به‌طور مستقیم، وارد حوزه گرایش‌ها و رفتارهای آدمی نشده است، ولی تلاش می‌کند در تبیین نگرش‌ها، با منطق تربیت دینی حرکت کند و با نظام‌سازی در حوزه اندیشه دینی و پرداختن به مطالب زیربنایی و تحول‌آفرین، شاکله وجودی خوانندگان را به چالش بکشد و پنجره‌ای به افق نوین، تحلیلی نوین، تصمیمی نوین و  در نهایت، تغییری نوین بگشاید.

 در نوشته پشت جلد کتاب «اینجا هتل نیست» که در ۲۴۲ صفحه و با قیمت ۱۰۵ هزار تومان منتشر شده، آمده است: دنیا هتلی نیست  که تنها برای لذت بردن از نعمت‌های خدا برپا شده باشد. دنیا مدرسه تربیت مومن است؛ تربیتی در بستر مجاهدت، مجاهدتی از درون تا بیرون، به گستره همه صحنه‌های زندگی. فرصتی است برای رشد و بالیدن و رسیدن به‌ آغوش خدا که همه خوبی‌هاست. به ندای مربی گوش فرا دهیم و بیندیشیم! خداوند دریچه‌ای به روی ما گشوده تا حقیقت دنیا را همان‌گونه که هست بشناسیم.

 

«دریچه‌ای به حقیقت دنیا» منتشر شد

همچنین در نوشته پشت جلد «صحنه‌گردان دنیا» که در ۳۳۷ صفحه و با بهای ۱۶۸ هزار تومان در نشر جمکران منتشر شده، می‌خوانیم: نسبت سرنوشت انسان و اعمال او با اراده خالقش و نیز دیگر اراده‌ها، از موضوعاتی است که از دیرباز ذهن بشر را به خود مشغول ساخته است. این پرسش کلیدی در تاریخ تفکر بشری نیز غائله جبر و اختیار را برپا کرده است. در جلد دوم از مجموعه‌ «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» تلاش شده است تا با فهم دنیا به عنوان یک مدرسه تربیتی، به این پرسش تاریخی پاسخ داده شود.

«دریچه‌ای به حقیقت دنیا» منتشر شد

در پشت جلد دیگر کتاب این مجموعه یعنی «انسان و مسیرهای پیش ‌رو» که در ۲۰۶ صفحه و با قیمت ۱۱۰ هزار تومان منتشر شده نوشته شده است: در هر مجموعه تربیتی که مربی دستش باز باشد، اصلی‌ترین عامل تقدیر و تدبیر حوادث زندگی متربیان، وضعیت و جهت‌گیری آن‌هاست. انسان در مدرسه دنیا سه مسیر پیش روی خود دارد: اقرار و تبعیت، انکار و سرکشی یا نه این و نه آن. در جلد سوم از مجموعه «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» به تشریح این سه مسیر می‌پردازیم تا زمینه تبیین قواعد مدیریتی خداوند در عرصه‌های مختلف زندگی در ادامه این مجموعه فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه