English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیرکل آیسسکو؛

ایران همکاری با جهان اسلام را در اولویت برنامه خود دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سالم‌بن محمدالمالک دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) دیدار و گفت و گو کرد.

ایران همکاری با جهان اسلام را در اولویت برنامه خود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور حضور در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به دوحه پایتخت قطر سفر کرده، با سالم‌بن محمدالمالک دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) دیدار و گفت و گو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه آیسسکو بر علاقه‌مندی کشورمان برای همکاری بیشتر با این سازمان تاکید کرد.

وی گفت: حوزه دغدغه‌های فرهنگی در جهان اسلام متنوع است و نیاز به رایزنی و گفت و گوی بیشتر بین مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه ها وجود دارد و آیسسکو می‌تواند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از نگاه شامل آیسسکو به همه مسلمانان در جهان افزود: همکاری با جهان اسلام و جوامعی که در حوزه فرهنگی دارای دغدغه های مشترکی هستند برای جمهوری اسلامی ایران اولویت بوده است.

اسماعیلی با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله کشورمان و نقش ایران در نشر و گسترش فرهنگ اسلامی، بر همکاری مشترک با آیسسکو تاکید و از مدیر کل این سازمان برای سفر به تهران دعوت کرد.

در این دیدار سالم بن محمد المالک دبیرکل عربستانی سازمان آیسسکو نیز با اعلام آمادگی بر سفر به تهران،گفت: ایران در حوزه های فرهنگی کشوری غنی است.

وی افزود: ابتدای تاسیس آیسسکو، کشور ایران از کشورهای فعال بوده و کشوری است دارای فرهنگ غنی و در حوزه های علمی و فرهنگی و آموزشی قدرتمند است و در توسعه برنامه های آیسسکو می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

مدیرکل آیسسکو گفت: ما کارهای زیادی را می توانیم با همکاری ایران انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه