English

طی ۲ سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه فرهنگی صورت گرفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته شاهد اقدامات مطلوبی در حوزه فرهنگی بوده ایم افزود: مشکلات بودجه برای اولین بار در حوزه فرهنگ طی این ۲ سال مرتفع شده است.

طی ۲ سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه فرهنگی صورت گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان ایلام، اظهار کرد: این استان در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشید و مردم آن به نحو احسنت از مرزهای کشور دفاع کردند.

وی با بیان اینکه تمام مناطق استان ایلام محل مقاومت و ایثار بوده خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد بخشی از مطالبات مردم این استان که دین بزرگی برگردن نظام دارند در حوزه فرهنگی محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نمایندگان وزارت ارشاد در این سفر مشکلات استان ایلام را به صورت تخصصی بررسی خواهند کرد و اقدامات لازم جهت رفع این مشکلات انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته شاهد اقدامات مطلوبی در حوزه فرهنگی بوده ایم افزود: مسئله بودجه برای اولین بار در حوزه فرهنگ حل شد و با تصویب آیین‌نامه بند «ه» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها با نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در حوزه فرهنگ و هنر هزینه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه به شورای های فرهنگی همه استان ها از ماه آینده بودجه مستقل تخصیص خواهد یافت اضافه کرد: در تلاشیم بودجه خوب و مناسب به استان ها در این خصوص تزریق شود.

اسماعیلی در ادامه به لزوم تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و افزود: تلاش می شود با تزریق اعتبار این پروژه ها تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: برای استان ایلام 300 میلیارد تومان اعتبار در حوزه فرهنگ و هنر اختصاص خواهد یافته است که امید است شاهد توسعه حوزه فرهنگ در این استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه