English

صف رقابت اسکار طولانی‌تر شد؛

ایتالیا و اسپانیا فیلم به اسکار معرفی کردند

فیلم سینمایی «من کاپیتان» ساخته ماتئو گارونه از سوی ایتالیا و «جامعه برف» ساخته خوان آنتونیو بایونا از سوی اسپانیا به اسکار ۲۰۲۴ معرفی شدند.

 ایتالیا و اسپانیا فیلم به اسکار معرفی کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ورایتی، ایتالیا با درام قوی «من کاپیتان» ساخته ماتئو گارونه که مضمونش درباره مهاجرت است، وارد بخش رقابتی بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار نود و ششم شد.

فیلم جدید این کارگردان مولف ایتالیایی که بیش از ۱۳ هفته در سنگال، ایتالیا و مراکش با بازیگرانی بیشتر غیرحرفه‌ای فیلمبرداری شده، درباره سفر هومروار ۲ جوان آفریقایی به نام‌های سیدو و موسی است که تصمیم می‌گیرند داکار را ترک کنند تا به اروپا برسند. وضعیت اسفبار آنها در این سفر با مخاطراتی که در بیابان در برابرشان است، وحشت مراکز بازداشت در لیبی و خطرات دریا در این فیلم به تصویر کشیده شده است.

«من کاپیتان» اوایل همین ماه در ونیز اکران شد و نقدهای مثبت خوبی دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی را برای گارونه و بهترین بازیگر نوظهور را برای سیدو سار دریافت کرد. ماتئو گارونه سال ۲۰۰۸ فیلم «گومورا» را با بازی تونی سرویلو ساخت و جایزه بزرگ ژوری جشنواره کن ۲۰۰۸ را دریافت کرد و سال ۲۰۱۲ با «واقعیت» جایزه بزرگ هیات داوران کن را برد.

گای لاج در نقد خود در ورایتی درباره فیلم نوشت: با بازی فوق‌العاده سیدو سار، کارگردان ایتالیایی تلاش نوجوانی سنگالی برای رسیدن به اروپا را به‌عنوان یک سفر قهرمانانه تصویر کرده است ... در فیلمی که به‌طرز شگفت‌انگیزی در ساخت و سبک خود کلاسیک بودن را یادآوری می‌کند.

ایده اصلی فیلم از گارونه بود و وی فیلمنامه را با همکاری ماسیمو گائودیوزو، ماسیمو چکرینی و آندره آ تاگلیافری نوشت. این فیلم با بودجه ۸ میلیون یورویی (۸.۸ میلیون دلار) محصول مشترک ایتالیا و بلژیک است.

اسپانیا هم «جامعه برف» را به آکادمی اسکار معرفی کرده که ساخته خوان آنتونیو بایونا و فیلمی هیجان‌انگیز درباره بقاست. این فیلم که اولین‌بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد، اولین فیلم نتفلیکس است که توسط کمیته اسپانیا برای اسکار انتخاب می‌شود. پیش از این بایونا با فیلم «یتیم‌خانه» در سال ۲۰۰۷ به اسکار رفته بود.

«جامعه برف» با اقتباس از کتاب پابلو ویرسی روزنامه‌نگار اروگوئه‌ای که سال ۲۰۰۹ منتشر شد، ساخته شده است. این فیلم داستانی واقعی از فاجعه پرواز سال ۱۹۷۲ است که تیم راگبی اوروگوئه را به شیلی می‌برد و بازماندگان روی کوه آند برای زنده ماندن حتی مجبور شدند به خوردن گوشت مردگان روی بیاورند.

این فیلم که در شب پایانی جشنواره فیلم ونیز امسال پخش شد بر مبنای فیلمنامه‌ای که توسط بایونا، برنات ویلاپلانا، جیمی مارکز و نیکلاس کاساریگو نوشته شده ساخته شد.

بایونا با اولین تجربه کارگردانی خود یعنی «یتیم‌خانه» برنده جوایز متعدد از جمله ۷ جایزه گویا - بالاترین افتخار سینمایی اسپانیا- شد.

همه کشورها فرصت دارند تا فیلم‌های منتخب خود را تا ساعت ۵ بعدازظهر دوشنبه ۲ اکتبر به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک ارسال کنند. نود و ششمین دوره جوایز اسکار مارس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

تاکنون ۵۳ کشور از جمله ایران، نمایندگان خود را به اسکار معرفی کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه