English

ایران در نمایشگاه کتاب مسکو حضور دارد

ایران با عرضه بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی و روسی در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو حضور دارد.

ایران در نمایشگاه کتاب مسکو حضور دارد

به گزارش خبرگزاری موج، سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از امروز هشتم شهریور ۱۴۰۲ با ۳۰۰ غرفه فعال، آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریور به فعالیت خود ادامه خواهد داد. آیین افتتاحیه رسمی این رویداد ساعت ۱۲ به وقت تهران برگزار شد.

در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، به معرفی و عرضه بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، دفاع مقدس، ادبیات پایداری، ادبیات کلاسیک و معاصر و... پرداخته است. از این تعداد حدود ۲۵۰ عنوان کتاب، منابع ترجمه‌شده از زبان فارسی به زبان روسی را شامل می‌شود.

همچنین رویدادهایی شامل نشست‌های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، دیدار با ناشران، نویسندگان و مسئولان نمایشگاهی و... از جمله برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است. بخشی از غرفه نیز به «کنج قرآن» نام گرفته و به نمایش انواع قرآن‌های چاپی اختصاص پیدا کرده است. هنرمند خوشنویس ایرانی محمدعلی قربانی هم در این نمایشگاه حضور دارد و در زمینه کتابت قرآن برنامه‌هایی را در غرفه برای مخاطبان برپا خواهد کرد.

محوریت سی‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با کتاب‌های کودک و نوجوان است و نخستین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان مسکو نیز به عنوان بخشی از این رویداد در نظر گرفته شده است. ۳۰۰ رویداد با محوریت کودک و تصویرگری از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است. برای حضوری کنشمند در این رویدادها و تبادل تجربیات میان صنعت نشر ایران و کشورهای حاضر در زمینه کتاب کودک، منصوره محمدی، تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان نیز در غرفه ایران حضور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه