English

آخرین ماه تابستان گالری کجا بریم؟

در شهریور ماه سال جاری نمایشگاه‌هایی همچون «خاطرات کشدار»، «منطق الطیر»، «طلا بر مس»، «غار»، «هیجان خط و نقطه» و «سوگواره» در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت افتتاح می‌شوند.

آخرین ماه تابستان گالری کجا بریم؟

 به گزارش خبرگزاری موج، «خاطرات کشدار» آثار کیومرث هارپا نقاش پیشکوت، «منطق الطیر»، «طلا بر مس»، «همچون کوچه‌ئی بی‌انتها»، «غار»، «هیجان خط و نقطه» آثار نقاشی ایرج طهماسب بازیگر و کارگردان پیشکسوت، «سودای حروف» و «سوگواره» از جمله نمایشگاه‌هایی هستند که دوم شهریورماه، آخرین ماه تابستان در نگارخانه‌ها و گالری‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند. همچنین به مناسبت ماه صفر و اربعین حسینی نمایشگاه‌هایی به این مناسبت در بعضی از نگارخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

 

«روضه‌ی شهیدان» در خانه عکاسان ایران

نمایشگاه عکس «روضه‌ی شهیدان» روایتی از آیین عزاداری محرم هیئت رایت العباس در محله چیذر تهران چهارم شهریور ساعت ۱۷:۳۰ در گالری خانه عکاسان ایران واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ افتتاح می‌شود و تا ۲۹ شهریور روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵ تا ۱۹ ادامه دارد. این نمایشگاه شامل ۳۰ عکس از آثار علی‌اصغر داودآبادی فراهانی است که به مدت ۶ سال عکاسی شده است.

 

«صدسال روایت عاشقی» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس‌های تاریخی عزاداران حسینی اردبیل با عنوان «صد سال روایت عاشقی» به مناسبت ماه صفر و اربعین حسینی یکم تا ۲۶ شهریور شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه ۲۵ تصویر از مراسم عزاداری و شبیه‌خوانی در محلات مختلف اردبیل و دسته‌جات سینه‌زنی از دوره قاجار و پس از آن انتخاب و بر روی دیوار رفته است. تصاویر این نمایشگاه، سوگواری حسینی دارالارشاد اردبیل را در حدود یک قرن به نمایش می‌گذارد.

 

«با حسین(ع) در قرن ۲۱» در باغ موزه هنرهای ایرانی

نمایشگاه «با حسین(ع) در قرن ۲۱» آثار روح اله مهدوی و میثم محمدحسنی، ۲۷ مرداد تا دوم شهریور ساعت ۱۴ تا ۱۹ در نگارخانه پردیس باغ موزه هنرهای ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان دکتر حسابی برپاست.

این نمایشگاه تلفیقی از بکارگیری سنت و مدرنیته است و هنرمند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تلفیق هنر دیجیتال با هنر اصیل ایرانی، آثار هنری را در سبکی نوین خلق کرده است. مهدوی و محمدحسنی روایت‌ها و وقایع عاشورا را در قالب تصویر با استفاده از هوش مصنوعی و با چندین مرحله باز طراحی و تغییر به الگوی نهایی دیجیتال نزدیک کرده و پس از چاپ آثار نهایی بر روی بوم، با قلم‌مو و مرکب، جملات و کلمات با مضمون مذهبی را بر روی آثار ترسیم کرده‌اند. خروجی نهایی تصاویر برگرفته از توصیف‌های طراح برای هوش مصنوعی است.

 

«روایت سرخ» و «رویداد عهد» در موزه امام علی(ع)

نمایشگاه نقاشی «روایت سرخ» منتخب آثار گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) با موضوع عاشورا تا ۲۶ شهریور به غیر از روزهای تعطیل ساعت ۹ تا ۱۷، در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برپاست. همچنین نمایشگاه منتخب آثار گنجینه این موزه با عنوان «رویداد عهد» به مناسبت عید سعید غدیرخم ۱۶ تیر تا ۲۸ اسفند میزبان علاقه‌مندان است.

 

«همچنان جاری» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر با عنوان «همچنان جاری» به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالحسین(ع) تا ۲۲ شهریور به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۰ تا ۱۹ در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله دایر است.

 

«روایت رهایی» در گالری عالی

نخستین نمایشگاه عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسرای جنگ تحمیلی با عنوان «روایت رهایی» به مناسبت سی‌ و سومین سالروز بازگشت آزادگان به کشور به همت دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری، ۲۹ مرداد تا پنجم شهریور روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ دایر است.

در این نمایشگاه ۲۹ عکس دیده نشده از دوران اسارت و بازگشت آزادگان و ۱۶ نامه از نامه‌های رد وبدل شده میان اسرا و خانواده‌هایشان به نمایش درآمده است.

 

«رسم مقاومت» در موزه فلسطین

نمایشگاهی از آثار نقاشی و چاپ هنرمندان فلسطینی با عنوان «رسم مقاومت» به ‌مناسبت روز مقاومت اسلامی و همزمان با هفدهمین سالروز افتتاح موزه هنرهای معاصر فلسطین فرهنگستان هنر به همراه نمایش عکس‌هایی از جنگ سی‌ و سه روزه، با همکاری مؤسسه فرهنگی‌ هنری صبا ۲۳ مرداد تا هفتم شهریور همه‌ روزه به‌ جز ایام تعطیل، ساعت ۱۰ تا ۱۶ در موزه هنرهای معاصر فلسطین، واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان بزرگمهر، خیابان شهیدبرادران مظفر، شماره ۷۴ دایر است.

این نمایشگاه شامل ۶۳ اثر نقاشی و چاپ از هنرمندانی است که در ارودگاه‌های سوریه، لبنان و اردن حضور داشتند. همچنین ۱۸ عکس از جنگ سی‌وسه روزه لبنان در معرض دید قرار گرفته است.

 

«کجاها» و «منظر رورفته باقی»

نمایشگاه آثار نقاشی‌ نازلی حسینی با عنوان «کجاها»، نمایشگاه و رونمایی کتاب «منظره‌ی رو رفته‌ی باقی» گفت و گوی اشکان زهرایی با مقداد لرپور سوم تا ۳۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ دایر هستند. همزمان با رونمایی کتاب «منظره‌ی رو رفته‌ی باقی» چند اثر اصل همراه با برخی از آثار بازتولیدشده‌ هنرمند -در ۲۱ نسخه- نمایش داده می‌شود.‎

 

«خاطرات کشدار» در عصر

نمایشگاه نقاشی‌های کیومرث هارپا هنرمند پیشکسوت با عنوان «خاطرات کشدار» سوم تا ۳۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم هارپا آمده؛ «انگار هر روز به دنیا می‌آیم. هر روز یک زندگی را تجربه می‌کنم؛ یک کابوس، یک خیال، یک وهم. با خیاالت و خاطراتم زندگی می‌کنم و برای التیام زخم‌هایم، به رویا پناه می‌برم و درد و گناه را در قصه‌ها گردن دیگری می‌اندازم. پاره پاره می‌شوم و از میان هزاران واقعیت و هزاران خاطره، تنها آنهایی که کشدار می‌شوند با من می‌مانند و به گمانم که زندگی همین است که می‌پندارم؛ فهرست سیاهی از نام‌هایی که پر کرده حافظه‌ام را.»

 

«قمر» در زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی آثار سپهر حاجی‌آبادی با عنوان «قمر»، سوم شهریور ساعت ۱۳ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ افتتاح می‌شود و تا ۳۱ شهریور جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ برقرار است، بازدید از این نمایشگاه روزهای شنبه‌، یکشنبه‌ و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی و تماس با شماره تلفن ۲۲۰۲۳۱۱۴ امکانپذیر است.

 

«انسان پادشکننده؛ نسل دوم» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی از آثار ساغر مسعودی، کاوه آفاق، ابراهیم برفرازی، فاطمه حقدار، نیلوفر محمدی، فرنوش استادحسن، شکوفه کریمی، مرجان نعمتی و شاهین گلشن‌راد با عنوان «انسان پادشکننده؛ نسل دوم» سوم شهریور ساعت ۱۶ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ افتتاح می‌شود و تا ۲۹ شهریور به جز دوشنبه‌ها روزهای هفته ساعت ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ برقرار است.

 

«منطق الطیر» در نگارخانه والی

نمایشگاه آثار امیر کبیرنژاد با عنوان «منطق الطیر»، سوم شهریور ساعت ۱۶ در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد.

 

«تن آدمی» در گالری ویستا

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه «تن آدمی» با آثاری از مهناز پسیخانی، علیرضا جُدی، جمشید حقیقت‌شناس، خسرو خسروی، علی ذاکری، رزیتا شرف‌جهان، کامبیز صبری، رضوان صادق‌زاده، کیوان عسگری، قدرت‌الله عاقلی، بهنام کامرانی، کوروش گلناری، معصومه مظفری، مهتا معینی، احمد مرشدلو، علی ندایی، احمد وکیلی، جواد نوبهار، رضا هدایت و داور یوسفی به انتخاب بهنام کامرانی سوم شهریور ساعت ۱۶ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ۲۰ شهریور به جز شنبه‌ها، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و سایر روزهای هفته ساعت ۱۶ تا ۱۹ دایر است.

 

«اشتراکِ منفرد» در گالری اِچ

نمایشگاه گروهی «اشتراکِ منفرد» آثار مهرداد ابوطالبی، سارا باقری، زهرا حبیبی خسروشاهی، مهدیه رخصت طلب، احسان شایق، نگار مقدم و ساناز وفایی با نمایشگاه‌گردانی نرگس فراهانی، سوم شهریور ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری اِچ به نشان خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ افتتاح می‌شود و تا ۱۴ شهریور ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

 

«طلا بر مس» در گالری جاوید

نمایشگاه آثار یزدان سعدی با عنوان «طلا بر مس» سوم تا ۱۷ شهریور به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک دایر است.

 

‎‌‎‌‎«سهٔ مقدس» در گالری شریف

نمایشگاه آثار حجم امیر مفتون با عنوان «سهٔ مقدس» سوم شهریور ساعت ۱۶ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ۱۷ شهریور دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

 

«همچون کوچه‌ئی بی‌انتها» در چهارده

نمایشگاه عکس از آثار مرتضی پورصمدی، روایت اول؛ کوچ با عنوان «همچون کوچه‌ئی بی‌انتها»، سوم تا ۱۷ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نگارخانه چهارده به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، پلاک ۱۴، خانه نگار ۱۴ دایر است.

 

«غار» و «دیوا» در ایوان

نمایشگاه‌های آثار زُروان نقاشی کیخسرو غار با عنوان «غار» و‎ آثار نقاشی و حجم حسام فاکر با عنوان «دیوا» با نمایشگاه‌گردانی احسان زمانی سوم شهریور ساعت ۱۷ در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک افتتاح می‌شوند و تا ۱۷ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارند.

 

«اتاق» در گالری دوست

نمایشگاه آثار نقاشی هانیه دوستدار با عنوان «اتاق» سوم شهریور ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار افتتاح می‌شود و تا ۱۴ شهریور به جز تعطیلات رسمی دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

 

«هیجان خط و نقطه» در ثالث

نمایشگاه آثار نقاشی‌ ایرج طهماسب بازیگر و کارگردان پیشکسوت، با عنوان «هیجان خط و نقطه» سوم شهریور ساعت ۱۶ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ افتتاح می‌شود و تا ۱۴ شهریور هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ برپاست. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

عنوان «هیجان خط و نقطه» به هنر «پردازش» در مینیاتور اشاره دارد. در این آثار ــ از آن رو که متأثر از فضای مینیاتورهای ایرانی و حاصل درنگ این هنرمند و نگاه جست وجوگرش در نقاشی ایرانی‌ هستند ــ نوعی سادگی و «مثال‌گرایی ایرانی» دیده می‌شود.

 

«مسخ سکوت» در شکوه

نمایشگاه نقاشی‌های سارا آزموده با عنوان «مسخ سکوت» با نمایشگاه‌گردانی عدنان مصلایی سوم شهریور ساعت ۱۶ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ شهریور به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم مصلایی آمده: «ممارست در بودن‌های واپس زده را دچار بوده‌ایم و بر دوش و دست هایمان، سنگینی بغض‌های فروخورده در حریر پیچیده‌مان را ناچار به تحمل. هماره به سان کودکی نابالغ، تنهایی‌مان را در خیالی رنگاگون و پرنور، تنیدیم و غرق در طعم و بوی نوستالژی‌هایمان تاب آوردیم. تن‌هایمان در وطن تنهاست. سکوتی مسخ شده را آغاز کردیم و در این سکوت می‌اندیشیم که چگونه در انتهای کاوشهایمان به شب رسیدیم. و سارا آزموده چه شجاعانه این مسخ و آن سکوت را به چالش کشیده است.»

 

«سودای حروف» در نگارخانه هنر

نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان «سودای حروف» سوم شهریور ساعت ۱۶ در نگارخانه هنر (شماره یک) فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب افتتاح می‌شود و تا ۱۲ شهریور هر روز به جز روزهای تعطیل ساعت ۱۰ تا ۱۷ میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه با نمایشگاه گردانی گلنار و ارغوان مناجاتی بیش از ۳۰ اثر نقاشیخط از هنرمندان سراسر کشور و هنرجویان استادانی همچون روح‌الله دلخانی و مهدی فریمانی به نمایش درمی‌آید.

زیبا امینی، شیرین بهارلوئی، رعنا بهرامی، نوشین جمشیدی، فرناز حیدرنیا، یسری حویزاوی، پریسا خجسته‌یار، پونه دیزجیان، نگین راست‌کردار، نفیسه رجبیان، مژگان رضاپور، مریم صافی، محمدرضا صفائیان، میترا طاهری قزوینی، بنفشه عزیزآبادی، پریا علی‌محمدی، آزیتا کازرانی، نازیلا کاکیا، حسنا کریمی‌زاده، شیرین محمودی، فاطمه مجیدی، ارغوان مناجاتی، زهرا میرایی آشتیانی، سپیده میرزایی‌فرد و فریبا نژادانصار هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه نقاشیخط «سودای حروف» به نمایش در می‌آید.

 

«بُندَهِش» در آرتیبیشن

نمایشگاه آثار نقاشی و طراحی‌ علی رستگار با عنوان «بندهش»، سوم تا ۱۲ شهریور به صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید. نمایشگاه «بُندَهِش» به معنای آنگاه که رستن آغاز شد برگرفته از متون قدیمی در کتاب‌های ایرانی نامگذاری شده است.

 

«سوگواره» در گالری ژاله

نمایشگاه انفرادی چیدمان و اجرا زهرا حبیبی با عنوان «سوگواره» سوم شهریور ساعت ۱۶ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح می‌شود و تا دهم شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ١٣ تا ٢٠ ادامه دارد.

 

«نرد» در ابتدا

نمایشگاه گروهی نقاشی‌ رنگ روغن با کاردک با عنوان «نرد» (مبارزه) با آثار نازنین اوشانی و فاطمه فراهانی، سوم شهریور ساعت ۱۷ در نگارخانه ابتدا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میدان ولی‌عصر(عج) کوچه فرخی، پلاک ۳۵ افتتاح می‌شود و تا هشتم شهریور به جز شنبه‌، یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

 

«حکایتی از یک رفاقت چهل ساله» در یافته

گالری یافته در نمایشگاه «حکایتی از یک رفاقت چهل ساله» میزبان آثاری از طبیعت است که بیژن فرهنگ دره شوری، پژوهشگر باسابقه و فعال محیط زیست طی ۶۰ سال گردآوری کرده است. این آثار با روایت خاطراتی از سفرهایی مشترک، نوشته استاد نصرالله کسراییان همراه شده است. این نمایشگاه ۲۷ مرداد تا ۳۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت برقرار است.

 

«بازخوانی دوباره شهر» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی آثار نرگس هاشمی با عنوان «بازخوانی دوباره شهر» ۲۷ مرداد تا ۲۲ شهریور ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست.

 

«نقطه‌ی صفر» در شم

نمایشگاه انفرادی آثار تهمینه شرافت با عنوان «نقطه‌ی صفر» ۲۷ مرداد تا ۱۲ شهریور به جز پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شم به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی(بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک هشت، طبقه اول، واحد ۱۲ برقرار است.

 

نمایشگاه گروهی نقاشی در باگالری

نمایشگاه گروهی نقاشی هنرجویان کارگاه زینب موحد، ۲۷ مرداد تا دهم شهریور جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و روزهای هفته ۱۷ تا ۲۰ در باگالری به نشانی بلوار ارتش، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ دایر است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

در این نمایشگاه آثار شیما ابراهیمی، شیوا ابراهیمی، ملینا پرچمی، فاطمه توکلی، سمیرا حیدری آقایی، سارا رمضان بیک، مبینا روشن، الهام سراجی، شیده شیرازی، حدیثه سلطانی، کاملیا صفایی، محدثه عسجدی، پریسا قاسمی، بهنوش قدیمی، الهام مؤذنی، فاطمه موسوی، مریم میرناطقی، نفیسه نوری و زهرا هدایتی ‌‎‌‎به نمایش گذاشته شده است.

 

«بودن» در گالری آران

نمایشگاه آثار آرزو شهدادی با عنوان «بودن» ۲۷ مرداد تا دهم شهریور (جمعه‌ها به جز روز گشایش‌) ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری آران به نشانی کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ برپاست.

 

«منظره مشهود» در بُستان

نمایشگاه آثار طراحی صبا ایمانی با عنوان «منظره مشهود» ۲۷ مرداد تا هشتم شهریور به جز دوشنبه‌ها هر روز ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ دایر است.

 

«نگاهی از درون» در ایده

نمایشگاه آثار نقاشی فائزه افجه‌نیا با عنوان «نگاهی از درون» ۲۷ مرداد تا هشتم شهریور ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ برقرار است.

 

«نقشه وجودی ما» در گالری سیحون

نمایشگاه آثار نقاشیخط سمیه غلامی با عنوان «نقشه وجودی‌ها» ۲۷ مرداد تا هشتم شهریور به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست.

 

«خانه اربابی» در نگر

نمایشگاه انفرادی آثار رایا بختیاری با عنوان «خانه اربابی» ۲۷ مرداد تا هفتم شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است.

 

نمایش آثار ناخدا در آوت سایدر اینن

نمایشگاه آثار نقاشی ناخدا عبدالرسول غریبی، ۲۷ مرداد تا هفتم شهریور ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری آوت سایدر اینن به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بعد از خیابان بهشتی، خیابان سمت چپ خیابان مستوفی (عبدالمجید اکبری)، بالاتر از خیابان ۲۹، نخستین خانه سمت چپ، پلاک ۴۸، زنگ یک برپاست.

ناخدا عبدالرسول غریبی متولد ۱۳۳۴ در بوشهر، در خانواده‌ای ماهی‌گیر و مذهبی چشم به جهان گشود و تمام عمرش را در کنار ساحل بندر جفره گذرانده است. او پس از دوران بازنشستگی در سال ۱۳۹۷ به شکل اتفاقی و غریزی شروع به نقاشی کشیدن کرد و آثارش نخستین بار در بهمن سال ۱۳۹۸ در گالری آوت‌سایدر اینن به نمایش گذاشته شد. ناخدا در بوشهر زندگی و کار می‌کند. (آثار این هنرمند در تقسیم بندی آوتسایدر آرت، در شاخه‌ نائیو آرت قرار می‌گیرد.)

 

«شاهد» در ایرانشهر

نمایشگاه «شاهد» آثار طراحی شایا شهرستانی ۲۷ مرداد تا هفتم شهریور یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ دایر است.

 

«روایت یک عکاس» در نمایشگاه عکس نگارخانه نور

نخستین نمایشگاه انفرادی عکس فهیمه علی بیگی عکاس حوزه تئاتر با عنوان «روایت یک عکاس»، ۲۸ مرداد تا هفتم شهریور ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهید ستاری، جنب شهر کتاب دایر است.

علی بیگی از اعضای انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران و مسئول کانون عکس تئاتر شهرری است و از سال ۱۳۹۷ در ژانرهای مختلفی مثل تئاتر، طبیعت و مستند اجتماعی فعالیت داشته است و تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی شرکت داشته است.

 

«تًن-آهی» در استخر

پرفورمنس-طراحی «تن-آهی» با ایده و اجرایی از سحر نهاوندی، سمیه بیات و مینو کریمی ۲۷ مرداد در پروژه‌های آرتیبیشن: استخر اجرا شد و نمایشگاه آثار طراحی نهاوندی تا ششم شهریور ساعت ۱۷ تا ۲۱ در این مجموعه به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، خیابان رضایی، پلاک ۶۱، انتهای مجموعه‌ی ایوان ربط دایر است، این نمایشگاه به صورت مجازی نیز برپاست.

 

«ماتن» و «تجدید» در گالری آریا

نمایشگاه‌های آثار نسرین وصالیان با عنوان «ماتن» و نقاشی‌های نسرین نجفی با عنوان «تجدید» ۲۷ مرداد تا ششم شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپا هستند.

 

۴ نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه‌های نقاشی «خلاء چشمانت باعث شدند» آثار مهرداد مهر، «هزار توی فرّ وجود» آثار مریم نیکبخش، «مکالمه» آثار حسین چاوشی و نمایشگاه عکس‌های فرهاد فرجی با عنوان «خونی که بند نخواهد آمد» ۲۷ مرداد تا ششم شهریور روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به ترتیب در گالری‌های بهار، تابستان، زمستان و استاد ممیز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان هستند.

 

«در به‌ در همیشگی» در مدار موازی

نمایشگاهی از آثار برادران قاسمی با عنوان «در به ‌در همیشگی» ۲۰ مرداد تا ۱۷ شهریور ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهارراه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه‌ تعطیل است.

 

«همسایه من گرگ» و «ساقه‌ی لوبیای سحرآمیز» در دلگشا

نمایشگاه‌های آثار نقاشی‌ مصطفی سرابی با عنوان ‌‎«همسایه من گرگ» و چیدمانی از فرشته فردوسی با عنوان «ساقه‌ی لوبیای سحرآمیز» ۲۰ مرداد تا ۲۵ شهریور روزهای دوشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ (سایر روزها از ساعت ۱۲ تا ۱۹) در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ برپا هستند.

 

آثار ژیلا کامیاب در هور

نمایشگاه آثار نقاشی‌ ژیلا کامیاب ۲۰ مرداد تا ۱۳ شهریور همه روزه ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ دایر است. نگارخانه شنبه‌ها تعطیل است‌.

 

«رویای سرزمین مادری» در گالری باوان

نمایشگاه آثار نقاشی پونه اوشیدری با عنوان «رویای سرزمین مادری» ۲۰ مرداد تا ششم شهریور دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

 

«آب» در خانه کاریکاتور ایران

نمایشگاه «کارتون آب» به منظور مورد توجه قرار دادن اهمیت آب در تداوم حیات، از نگاه موجز و خلاقانه هنر کارتون «طنز ترسیمی» ۱۶ مرداد تا ۲۰ شهریور روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت، خیابان شهیدداود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک ۴۴ دایر است.

 

«منتخبی از ۷۰ سال مجسمه‌سازی ایران»

نمایشگاه گروهی «منتخبی از هفتاد سال مجسمه‌سازی ایران» با نمایش ۱۵۰ اثر از ۱۱۰ هنرمند همچون بهمن محصص، ژازه تباتبایی، پرویز تناولی، پرویز کلانتری، علی‌اکبر صادقی، فرشید مثقالی، ایرج زند، مهدی سحابی، فریده لاشایی، پروانه اعتمادی، فرهاد مشیری، بیژن نعمتی شریف، بهمن دادخواه، تاها بهبهانی، توکل اسماعیلی و فریدون آو، ۱۳ مرداد تا هفتم شهریور ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵ برپاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه