English

سینمای آمریکا رکورد زد

فروش هفتگی سینمای آمریکا و هالیوود برای چهارمین بار در تاریخ به ۵۰۰ میلیون دلار رسید، اتفاقی که نخستین بار به لطف دو فیلم «باربی» و «اوپنهایمر» در ماه جولای ثبت می‌شود.

سینمای آمریکا رکورد زد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از هالیوود ریپورتر، «باربی» ساخته «گرتا گرویگ» پس از ثبت بزرگترین هفته تاریخ برای یک فیلم از برادران وارنر با ۵۷۸.۵ میلیون دلار، فروش جهانی خود را از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور داد و به زودی به باشگاه میلیارد دلاری‌های سینما در سراسر جهان می‌پیوندد و همچنین به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ از یک کارگردان زن (بدون احتساب تورم) تبدیل می‌شود.

«باربی» به همراه «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» در مجموع به فروش ۵۰۰ میلیون دلاری گیشه سینمای آمریکا در یک هفته کمک قابل توجهی کردند.

«پل درگارابدیان» تحلیلگر ارشد گیشه در کمپانی «Comscore» می‌گوید: «هفته ۵۰۰ میلیون دلاری گیشه سینمای آمریکا اتفاق نادری است که پیش از این تنها چهار بار اتفاق افتاده بود و تنها یک بار در بازه زمانی غیر از دسامبر ثبت شده بود. این دستاوردی باورنکردنی است که تا حد زیادی مدیون شوق مخاطبان به فیلم‌های «باربی» و «اوپنهایمر» است که ثروت کل بازار سینما را افزایش داده است».

«باربی» در آمریکای شمالی ۲۱.۲ میلیون دلار دیگر در روز پنجشنبه فروخت و مجموعاً تاکنون ۲۵۸.۲ میلیون در آمریکا فروخته است. «شوالیه تاریکی» ساخته «نولان» پیش‌ از این رکورددار فروش گیشه سینمای آمریکا در یک هفته با رقم ۲۳۸.۶ میلیون دلار بود.

«باربی» به زودی می‌تواند از فروش جهانی ۷۵۰ میلیون دلاری عبور کند، تا به سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۳ تنها پس از دو هفته اکران تبدیل شود. تاکنون فیلم‌های «برادران سوپرماریو» با (۱.۳۴ میلیارد دلار)، «قسمت سوم نگهبانان کهکششان» استودیو مارول با (۸۴۴.۸ میلیون دلار) و «سریع و خشن ۱۰» از یونیورسال با (۷۰۴.۹ میلیون دلار)، موفق‌ترین فیلم‌ها در گیشه جهانی بوده‌اند.

فیلم‌های «باربی» و «اوپنهایمر» در فروش افتتاحیه آخر هفته خود از ۲۱ تا ۲۳ جولای فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کردند. ساخته فانتزی «گرویگ» با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» نه تنها یکی از برترین فروش‌های آغازین از زمان همه‌گیری را رقم زد، بلکه رکورد بزرگترین فروش افتتاحیه یک کارگردان زن را نیز شکست. «اوپنهایمر» ساخته «نولان» که به داستان زندگی پدر بمب اتمی در جهان پرداخته نیز عنوان سومین افتتاحیه بزرگ یک فیلم بیوگرافیک در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه