English

مجید مجیدی:

مخالف سینمای آمریکا نیستم

مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی خورشید در گفتگوی با شبکه تلویزیونی جهانی چین بیان کرد: من مخالف سینمای آمریکا نیستم، بلکه با سینمای اندیشمند و مستقل آمریکا موافقم. با سینمای تخریب‌گر و بی‌هویت آمریکا مخالف هستم.

مخالف سینمای آمریکا نیستم

به گزارش خبرگزاری موج، مجید مجیدی که برای حضور در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم جزیره هاینان در چین به سر می‌برد، با شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) گفت‌وگو کرده و از ساخت فیلم بعدی خود در چین خبر داده است.

وی درباره توجهش به کودکان در سینما گفته است: بچه‌ها همیشه دلمشغولی من بوده‌اند، چون آیند‌ه هر کشوری را بچه‌ها می‌سازند و اگر توجه جدی به بچه‌ها داشته باشیم، می‌توانیم آینده بهتر و پویاتری داشته باشیم. ضمن اینکه به دلیل صداقت و صمیمیتی که دنیای بچه‌ها دارد، به راحتی می‌توان با آن ارتباط گرفت و ما پیام آن‌ها را خیلی راحت‌تر و بهتر قبول می‌کنیم و می‌پذیریم.

او در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرده است: فرهنگ هر کشوری، متأثر از تاریخ آن کشور است. ایران مانند چین از یک فرهنگ و تاریخ طولانی برخوردار است. بی‌توجهی به فرهنگ و ادبیات دوران گذشته، بی‌هویتی را می‌آورد، یک بی‌هویتی که برای شرق نیست و از غرب آمده است. وقتی فرهنگ غربی وارد کشوری با تاریخ بزرگ می‌شود، آن را تخریب می‌کند.

وی درباره اوضاع فرهنگی چین در عصر کنونی یادآور شده است: چین به جهت تاریح بزرگ خود و اهمیتش در منطقه و جهان، کمی از فرهنگ خود غفلت کرده است، به ویژه که درهای آن به روی سینمای هالیوود باز است. این یک تهدید بزرگی برای سینمای چین و فرهنگ چین است.

مجیدی اذعان کرده است: من مخالف سینمای آمریکا نیستم، بلکه با سینمای اندیشمند و مستقل آمریکا موافقم. با سینمای تخریب‌گر و بی‌هویت آمریکا مخالفم، سینمایی که فقط دنبال پول است و می‌‌خواهد جوانان را به انحراف بکشاند. وگرنه فیلم‌های من هم در آمریکا خیلی مطرح است و با سینماگران آنجا ارتباط خوبی دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه