English

«غزل ساز» سه شب علاقمندانش را به تک نوازی دعوت می کند

اجراهای صحنه‌ای مجموعه موسیقایی «غزل ساز» به مدت سه شب از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ تیرماه با شش اجرا برگزار می شود.

«غزل ساز» سه شب علاقمندانش را به تک نوازی دعوت می کند

به گزارش خبرگزاری موج، اجراهای صحنه‌ای مجموعه موسیقایی «غزل ساز» که متمرکز بر بداهه نوازی وتک نوازی است، به مدت سه شب از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ تیرماه با شش اجرا به همت انجمن موسیقی ایران و با مشارکت بنیاد فرهنگی، هنری رودکی برگزار می شود.

درشب نخست این اجرا که در دو بخش برگزار شد، بخش اول آن اختصاص داشت به نوازندگی پریچهر خواجه، نوازنده ساز قانون و بخش دوم و پایانی آن با نوازندگی حسام اینانلو نوازنده ساز کمانچه به اجرا درآمد.

در کنسرت پریچهر خواجه نوازنده ساز قانون، بصورت تکنوازی و بداهه، قطعاتی از موسیقی ایرانی را به شکل مرکب نوازی دردستگاه های مختلف موسیقی ایرانی همچون سه گاه، چهارگاه، همایون و آواز دشتی اجرا کرد و در ادامه قطعاتی از ساخته های خود را به نام پگاه و چهار مضراب را به اجرا در آورد که بسیار مورد استقبال مخاطبان درسالن قرار گرفت.

پریچهر خواجه، نوازنده، آهنگساز و مدرس قانون، سال ۱۳۵۶ در شهر تهران متولد شد.او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد موسیقی و آهنگسازی از دانشگاه تهران است و آموزش موسیقی را نزد اساتید بزرگی همچون سیمین آقارضی گذرانده است و از تعالیم استادانی چون حسین علیزاده، محمد اسماعیلی، ملیحه سعیدی، حسین دهلوی، هوشنگ کامکار، سعید فرج پوری، فرهاد فخرالدینی، سیاوش بیضایی، احمد پژمان، شریف لطفی و محمد رضا درویشی بهره مند شد.

او طی سال‌ها فعالیت هنری اش، آثاری همچون «ردیف میرزاعبدالله برای ساز قانون» «روایت اصفهان»، «مضراب ۱» و «دلنواز» را تنظیم و اجرا کرده است. از جمله فعالیت‌های هنری پریچهر خواجه می‌توان به عضو هیات علمی دانشگاه هنر دانشکده موسیقی، مدیر آموزشگاه آزاد موسیقی پریچهر(مدرسه ساز قانون)، تدریس در دانشگاه های تهران، آزاد اسلامی، الزهرا، جامع علمی کاربردی، هنرستان های موسیقی دختران و پسران و... اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه