English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قرآن و مفاتیح الجنان پرتیراژترین‌ کتب دینی در کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در طول ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی، ۲۷ میلیون و ۹۱۵عدد کتاب مفاتیح الجنان به چاپ رسیده است؛ در سال گذشته ۲۵۰هزار نسخه چاپ و ۵۹ ناشر درگیر چاپ این کتاب بودند و در واقع بعد از کتاب قرآن کتاب مفاتیح‌الجنان پرتیراژترین‌ کتاب دینی در کشور بوده است.

قرآن و مفاتیح الجنان پرتیراژترین‌ کتب دینی در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکصدمین سالگشت مفاتیح الجنان که پیش از ظهر امروز سه‌شنبه(۹خردادماه) در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این همایش اظهار کرد: حضور امام رضا(ع) عصر درخشش تمدن اسلامی است و هجرت ایشان یکی از هجرت‌های تاریخ‌ساز به شمار می‌رود. این‌ مساله در کنار آغاز دوره درخشش علمی؛ حضور فرزندان‌ موسی بن‌الجعفر در ایران را هم به دنبال داشت که شجره طیبه اهل‌بیت(ع) منشا خیر در ایران شد.

وی ادامه داد: در عصر فعلی، نهضت انقلاب اسلامی نیز توسط یکی از این سادات یعنی امام راحل به نتیجه رسید. در حال حاضر هم پرچم آن در رهبر معظم انقلاب از سادات دیگر این شجره طیبه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پرداختن به موضوع دعا و معنویت در قالب گرامیداشت محدث بزرگ شیخ عباس قمی امر زیبنده‌ای بود، اظهار کرد: تمامی همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله معاونت هنری، معاونت قرآن و عترت و همچنین ‌انجمن مفاخر فرهنگی در این سالگشت مفاتیح الجنان تلاش‌ کردند و باید از همگان قدردانی کنم زیرا جامعه را متوجه کتاب با برکتی چون مفاتیج الجنان کردند.

اسماعیلی با ارائه آماری از چاپ کتاب مفاتیح‌الجنان از ابتدای انقلاب تا کنون گفت: در طول ۴۵ سال انقلاب اسلامی، ۲۷ میلیون و ۹۱۵ جلد کتاب مفاتیح‌الجنان به چاپ رسیده است. در سال گذشته ۲۵۰هزار نسخه چاپ و ۵۹ ناشر درگیر چاپ این کتاب بودند، در واقع بعد از کتاب قرآن کتاب مفاتیح الجنان پر تیراژترین‌ کتاب دینی در کشور بوده است، این بدان‌ معناست که مردم ما با این‌ کتاب انس داشته و برکت آن در داخل خانه‌های ‌هر ایرانی وجود دارد.

وی افزود: کارهای مهم و بزرگ نیازمند نیروی انسانی زیاد نیست بلکه اخلاق و اخلاص در کارها مهم است، شیخ عباس قمی با نیت خالص و الهی یک اثر فرهنگی دینی را به نگارش درآورد که بعد از صدسال همچنان می‌درخشد و در آینده هم خواهد درخشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در برنامه‌های فرهنگی گاها برای تولید یک اثر یا کار فرهنگی هزینه‌های زیادی صرف و نیروی انسانی زیادی به کار گرفته می‌شود اما اثر آنچنانی ندارد، اما شاهد هستیم عده‌ای جوان در یک شهرستان با اخلاص سرود «سلام فرمانده» را تولید می‌کنند و آن را جهانی می‌کنند و نام امام زمان(عج) را در سراسر دنیا به گوش همگان می‌رسانند.

اسماعیلی ابراز کرد: اخلاق در هرکاری بسیار مهم است و اگر قرار باشد کاری مانایی و برکت پیدا کند باید اخلاق را همراه خود داشته باشد که نمونه آن را در مفاتیح‌الجنان شاهد هستیم.

وی در پایان گفت: امروز ما به دعا و معنویت به عنوان یکی از ارکان تمدن اسلامی نیاز داریم. در بیانیه ‌گام دوم انقلاب هم رهبر معظم انقلاب ۱۴بار موضوع معنویت را بیان می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه