English

نمایشگاه کتاب تهران امروز چه خبر است؟

چهارمین روز از نمایشگاه کتاب نیز برنامه‌های جنبی فرهنگی را برای مخاطبان خود تدارک دیده شده است.

نمایشگاه کتاب تهران امروز چه خبر است؟

به گزارش خبرگزاری موج، چهارمین روز از نمایشگاه کتاب نیز برنامه‌های جنبی فرهنگی را برای مخاطبان خود تدارک دیده که به شرح زیر است:

 

برنامه‌های «کوشک کتاب»

ساعت ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوع «از چه سنی چه نوع کتاب‌هایی را چگونه برای کودکانمان بخوانیم» با حضور عسل حسینی و ساعت ۱۱ نیز نشستی با موضوع شبکه اجتماعی کتابخوانی با حضور مجدالدین معلمی و حامد حمایتکار برگزار می‌شود.

ساعت ۱۴ نیز نقد و بررسی کتاب «طعم غربی ایمان» با حضور محسن مجتهدزاده و سوخی اینوخاسا کلین برگزار می‌شود.

ساعت ۱۷ کوشک کتاب میزبان رونمایی از کتاب «هر جا تو باشی» با حضور غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خواهد بود.

ساعت ۱۸ نیز عصرانه شعر طنز پارسی با حضور رضا رفیع، سعید بیابانکی، مهدی استاداحمد و فرامرز ریحان‌صفت برگزار می‌شود.

«کوشک کتاب» در مرکز شبستان اصلی که محل استقرار ناشران عمومی است قرار دارد.

 

برنامه‌های «گوشه نقد»

امروز شنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه رونمایی و معرفی کتاب «بادهای سرکش هندوکش» ساعت ۱۰:۳۰ با حضور جواد افهمی، نویسنده، محمدرضا بایرامی، محمدعلی آقا میرزایی و رونمایی و معرفی کتاب «سقیفه و خلافت» با حضور اصغر قائدان و سعید طاووسی ساعت ۱۳ برگزار می‌شود. البته در ساعت‌های ۱۵، ۱۷ و ۱۸:۱۵ برنامه‌ بررسی کتاب‌هایی با محوریت نقش ایران در جنگ بوسنی و هرزگوین و رونمایی از کتاب «اصفهان، شهر کودکان لهستانی» و نقد و تحلیل کتاب «درنگی در مفهوم عدم» برگزار می‌شود.

 

برنامه «سینما کتاب»

ساعت ۱۴ مستند «شازده حمام» و ساعت ۱۷ نیز فیلم کوتاهی از باشگاه فیلم سوره پخش می‌شود.

 

برنامه «نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»

محفل شعرخوانی طنز با موضوع کتابخوانی و خانواده با حضور ناصر فیض، مهدی فرج‌اللهی و محمدحسین مهدویان ساعت ۱۵:۳۰ و برنامه «چگونه مفاهیم ارزشی را به کودک و نوجوان منتقل کنیم؟» با حضور میرسبحان سادات ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

 

برنامه سرای ناشران

تقی شجاعی ساعت ۱۳، شبنم مسعودنیا ساعت ۱۵ و کیانا آرشید ساعت ۱۶ نویسندگانی هستند که در غرفه انتشارات کتابستان معرفت حضور خواهند داشت.

معرفی کتاب «بخور نخور» اثر محمد حسن‌زاده که در نشر روایت فتح به چاپ رسیده است، با اجرای میثم رشیدی ساعت ۱۳ در سالن طبقه دوم و جشن امضاء کتاب «فرشته‌ای که بال نداشت» با حضور نویسنده این اثر در غرفه انتشارات روایت فتح برگزار می‌شود.

نشست تاریخ شفاهی هنر انقلاب با حضور محسن صفاری‌فرد، محمدرضا وحیدزاده و حسام آبنوس ساعت ۱۵ در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی و جشن امضای ۲ اثر از انتشارات راه‌یار با عنوان‌های «بانگ آزادی» و «آرزوهای دست‌ساز» در ساعت‌های۱۶:۳۰ و ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

 

برنامه سالن جوایز جمهوری اسلامی

معرفی کتاب‌های کودک و نوجوان برگزیده جشنواره فجر در ۲ سال اخیر با حضور طیبه شامانی، حمید هنرجو، بابک نیک‌طلب و سیداحمد میرزاده ساعت ۱۰:۳۰ برگزار می‌شود.

در ساعت ۱۴:۳۰ نیز معرفی کتاب‌های زنان برنده جایزه ادبی جلال با حضور الهام امین و گلستان جعفریان و ساعت ۱۶:۳۰ نیز معرفی کتاب‌های برندگان زن شعر فجر با حضور لیلا کردبچه و عالیه مهرابی برگزار می‌شود.

 

سایر برنامه‌ها

ساعت ۱۴ نیز در سالن یاس، نشستی با موضوع «نقش قصه در تربیت اخلاقی» با حضور نرگس سجادیه و جشن کتاب پرفروش «مهاجر سرزمین آفتاب» با حضور علی‌اکبر شیروانی و مسعود امیرخانی ساعت ۱۸:۳۰ در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، شبستان، راهرو ۲۲ غرفه ۱۲ برگزار می‌شود.

پازل قصه‌ها، خیمه شب‌بازی و نقالی، قصه‌گویی خلّاق، همبازی، گروه سرود، پاپ آپ، آقا جهان، اوریگامی، یه قصه یه کتاب و سفیران کتاب همه روزه در دو بخش از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ و از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ روی استیج برنامه زنده اجرا می‌کنند.

مدیریت رنگ و طراحی نوین در حوزه نشر، کارگاه کتابداری نوین و نقد کتاب «قدرت کوچینگ مثبت» در ساعات ۱۰:۳۰، ۱۴ و ۱۷ در سرای کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شوند. زبان فارسی از نگاه دیگران، تامین منابع دانشگاهی حوزه آموزش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور و رونمایی از کتاب آموزش مقدماتی زبان فارسی به بوسنیایی، کپی رایت و طرحی برای حوزه نشر جهان اسلام و نشست «ورود به بازارهای جهانی نشر، الگوها، فرصت‌ها و محدودیت‌ها» امروز در ساعات ۱۱، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ در سرای ملل برگزار می‌شود.

همچنین در بخش غرفه «کتاب آرا» امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، کارگاه تصویرسازی کتاب کودک با حضور لیدا طاهری،‌ منصوره محمدی، سحر فرهادروش، سمیه محمدی،‌ مرضیه قوام زاده،‌ مهرانه جندقی در دو نوبت صبح و ظهر در ساعات ۱۰ و ۱۳ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دسترسی راحت‌تر به نشانی غرفه‌های معرفی شده و دلخواهشان می‌توانند نرم‌افزار رسمی نمایشگاه کتاب را در تلفن‌های همراه خود نصب کنند‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی