English

«شکرستان» به زودی به خانه‌ها می‌آید

مدیرگروه مجموعه انیمیشن «شکرستان» از پخش ۵۲ قسمت از این مجموعه با عناوین روز جامعه خبر داد.

«شکرستان» به زودی به خانه‌ها می‌آید

به گزارش خبرگزاری موج، حسین محمودی گفت: سریال شکرستان که در نوروز ۱۴۰۲ روی آنتن رفت، با تکنیک کات‌اوت ارائه شد و از آنجا که نوروز همزمان با ماه مبارک رمضان بوده، موضوعات این دوره شکرستان حول‌محور مسائل اجتماعی شهروندی، محیط‌ زیست، سلامت، مسئولیت‌پذیری و همچنین اشتغال‌زایی و موضوعات دیگر به تصویر کشیده شد. هر یک از مضامین مدنظر قرار گرفته براساس قصه و داستانی با زبانی طنز به انتقال پیام‌های فرهنگی پرداخت.

 

کاراکتر جدید اضافه نشده است

محمودی در مورد مجموعه انیمیشن شکرستان بیان کرد: در مجموعه انیمیشن شکرستان که ایام نوروز ۱۴۰۲ روی آنتن رفت، کاراکتر جدیدی اضافه نکردیم و از ظرفیت‌ شخصیت‌های گذشته برای بیان قصه استفاده شد. در این مجموعه شش فضا براساس داستان‌ها و قصه‌های گذشته وجود دارد که به بیان بهتر مفاهیم کمک می‌کند و هرکدام از شخصیت‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که برایش قصه تعریف شده هدف‌گذاری شده است.

محمودی در مورد سری جدید مجموعه انیمیشن شکرستان ادامه داد: هم‌اکنون مجموعه انیمیشن شکرستان حدود ۵۰۰ قسمت را پشت‌سر گذاشته و سری جدید آن به‌عنوان سری دهم شکرستان در راه است. برای این منظور نگارش این مجموعه در حال شکل‌گیری بوده و براساس برنامه‌های در نظر گرفته شده، چند شخصیت جدید فراخور داستان‌ها و قصه‌ها در کنار سایر شخصیت‌های قدیمی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: موضوعاتی که در سری جدید شکرستان مدنظر قرار می‌گیرد، برگرفته از شعار سال بوده و حول‌محور رونق گردشگری، مصرف انرژی، مهار تورم و برخی نکات دیگر به تصویر کشیده خواهد شد که این مهم در کنار زبان طنز و مثبت شکرستان همچنین بهره‌برداری از ضرب‌المثل‌ها و ادبیات قدیمی انجام می‌شود.

 

ترکیب قصه‌گویی با سبک زندگی امروز

محمودی در مورد مجموعه پویانمایی شکرستان افزود: مجموعه انیمیشن شکرستان بر پایه ظرفیت‌های هنر ایرانی بنا نهاده شده‌است؛ سبک قصه‌گویی اصیل ایرانی با شیوه زندگی جامعه امروز ترکیب و در مجموعه انیمیشن شکرستان منعکس شده و در نتیجه ویژگی منحصر به‌فردی را برای مجموعه انیمیشن شکرستان فراهم کرده و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای ساخت پویانمایی را به همراه داشته است. نکته قابل‌تامل دیگر این‌که مجموعه انیمیشن شکرستان در قالب سریال تهیه و تولید شده و روی آنتن می‌رود.

وی در مورد هدف‌گذاری مجموعه انیمیشن شکرستان به‌دلیل حضور در جشنواره‌های بین‌المللی تصریح کرد: مجموعه انیمیشن شکرستان در جشنوارهای مختلفی شرکت کرده و توانسته جوایزی را دریافت کند، با این حال تلاش می‌کنیم که کیفیت تولیدات را در حدی قرار دهیم که بتوان در عرصه بین‌الملل توانمندی و استعداد ایرانی را با مفاهیم ارزشمند فرهنگ قدیمی ایرانی پیوند داده و آن را ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه