English

کودکانه‌های نوروزی تلویزیون/"فینگلیا" و "شکرستان" عید امسال کنار بچه‌ها هستند

مرکز پویانمایی صبا ۱۴ عنوان مجموعه و سریال جدید به مدت کل ۳۳۸۷ دقیقه و حدود ۵۶ ساعت برای نوروز ۱۴۰۲ برنامه تدارک دیده است

کودکانه‌های نوروزی تلویزیون/"فینگلیا" و "شکرستان" عید امسال کنار بچه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری موج، مرکز پونمایی صبا با تولید ۳ هزار و ۳۸۷ دقیقه برنامه برای شبکه‌های سیما به استقبال نوروز می‌رود که به شرح زیر است:

«پهلوانان» عنوان مجموعه انیمیشنی از مرکز پویانمایی صباست که سری جدید آن در هفت قسمت ۳۰ دقیقه‌ای برای پخش در نوروز امسال تهیه و تولید شده است.

سری جدید «پهلوانان» به نویسندگی و کارگردان سیاوش زرین آبادی آموزه‌های اخلاقی را در لفافه و در بستر مضامین طنازانه روایت می‌کند. پویانمایی «پهلوانان» در سری جدید خود از نظر تکنیکی و پردازش مدل‌ها ارتقاء پیدا کرده است.

موضوع قصه‌های این انیمیشن در بستر مسائل و چالش‌های اخلاقی و انسانی شکل گرفته بنابراین مضامین و ساختار روایی و محتوایی آن بدون زمان و مکان هستند و به دوره‌ی تاریخی خاصی تعلق ندارند.

مجموعه جدید «گنجینه» که نوروز امسال به روی آنتن می رود در ۶ قسمت ۲۳ دقیقه ای به تهیه کنندگی و کارگردانی صمد غلام زاده تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: حاکمی زندگی می‌کرد که علاقه زیادی به جمع آوری ثروت داشت. یک روز خزانه دار به او خبر می دهد که طلاهای خزانه کم شده است. حاکم دلیلش را می پرسد خزانه دار می گوید خودتان از ان محل دستور می دادید آنها را به مردم بدهم. همگی به آن محل می روند. حاکم در هوای طوفانی بر اثر سقوط درخت به حالت فراموشی می رود و ... .

همچنین یک نسخه سینمایی هم از این مجموعه تهیه و تولید شده است که نوروز امسال به روی آنتن می رود.

سری جدید مجموعه «شکرستان» نیز در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای با تکنیک کات اوت برای عید امسال آماده پخش شده است.

«شکرستان» از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های ایرانی است که تا کنون حدود ۳۵۰ قسمت از آن تولید و پخش شده است. این مجموعه پویانمایی که همه عناصر آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم، ظرفیت‌های هنر ایرانی است به تهیه کنندگی سید مسعود صفوی و در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

این مجموعه، با سبک قصه گویی اصیل ایرانی با استقبال خوبی همراه بوده و تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی و زبان برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی دوبله شده است. شکرستان اول با روایت زنده یاد مرتضی احمدی آغاز شد و پس از آن سید شهاب حسینی و علی همت مومی‌وند روایت قصه‌های آن را بر عهده گرفتند.

فصل جدید «مثل نامه» در ۲۵ قسمت ۱۳ دقیقه ای برای مخاطبان کودک تهیه و تولید شده است.

«مثل‌نامه» نگاهی به حکایت‌های کهن ایرانی دارد و در آن متون منظوم و منثور به زبان آشنای رنگ و تصویر در آمده است. این مجموعه با رویکرد بازگویی و مرور ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی، هربار یک ضرب‌المثل را با زبانی شیرین بهانه داستان خود می‌کند، و در هر قسمت قصه‌ای را بیان می‌کند و در دل هر قصه به ضرب‌المثلی مناسب و ارزشمند اشاره دارد که در حقیقت اساس قصه بر پایه همین ضرب‌المثل است. ‌ ‌

مجموعه «خروس زیرک، روباه کلک» در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه ‎ای برای مخاطبان کودک تولید شده است.

حکایت «خروس زیرک، روباه کلک» داستان مزرعه مادر بزرگی به نام گل بی بی است. گل بی بی یک زن روستایی مهربان و داناست و قصه ها و پندهای بسیاری بلد است. این مادر بزرگ یک خروس به نام دُم طلا، یک سگ به نام اَبری، یک بز به نام شنگول و یک مرغ به نام حنا دارد. البته یک روباه هم در جنگل زندگی می کند که هر بار کلکی سوار می کند تا بتواند دم طلا را شکار کند و ... .

مجموعه دیگر که نوروز امسال برای خردسالان تهیه شده و به روی آنتن می رود، «فینگلیا» به کارگردانی و تهیه کنندگی کاوه کنعانی است. در فصل جدید «فینگلیا» موضوعاتی چون توجه کافی و درست به محیط اطراف، احترام به محیط زیست، اخلاق و رفتار اجتماعی، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و آشنایی با زلزله بررسی می‌شوند و بنا به شرایط و نیازهای این انیمیشن به مباحث بهداشت فردی، اجتماعی و چندین مورد تربیتی و آموزشی مخصوص این گروه سنی توجه می‌شود.

فصل جدید «جنگل فندق» هم در ۲۶ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای برای مخاطبان خردسال تهیه و تولید شده است. در تولید این مجموعه انیمیشن سعی شده فردیت خلاق کودک زیر سوال برده نشود و مولفه‌های مهم و تاثیرگذاری همچون همفکری و مشورت با والدین و همچنین ارتباط گیری صحیح و مطلوب با همسالان برای مخاطب کودک به گونه‌ای داستان وار توام با تصاویر زیبا روایت شود و به طور کل مهمترین هدف ساخت جنگل فندق اهمیت و جایگاه خانواده و همچنین ترویج بیشتر مبحث اتحاد و تعامل اعضای خانواده با یکدیگر در دستیابی به موفقیت‌ها است.

سری جدید مجموعه «چیا» هم در ۲۶ قسمت ۷ دقیقه‌ای برای مخاطبین خردسال تهیه و تولید شده است.

این مجموعه به صورت اپیزودیک با تکنیک کات اوت و برای اولین بار در تلویزیون در ابعاد 4K تولید شده است.

در تمامی قسمت‌های مجموعه «چیا» برای حل یک مشکل و یا کشف یه موضوع جدید به همراه شخصیت‌های اصلی قصه وارد دنیایی خیالی می‌شود.

«چیا» روایت موضوعات و اتفاقات واقعی دنیای امروز خردسالان و کودکان است.

برنامه «قصه‌های ریرا» برای مخاطبان خردسال تولید شده که در ۲۶ قسمت ۹ دقیقه‌ای است. ریرا هر روز با سؤالات متفاوتی در دنیای اطراف خود روبه‌روست. اتفاقاتِ داستان توسط یک گوینده (نریتور) دنبال می‌شوند.

همچنین سری جدید «فرآیند» در ۲۶ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای برای مخاطبان کودک و نوجوان تولیده شده است. انیمیشن «فرآیند» با کمک برنامه های مستند علمی و آموزشی رئال و استفاده از یک کاراکتر جذاب انیمیشنی، تلاش می کند تا طیف متنوعی از موضوعات علمی و آموزشی نظیر علوم و فنون مهندسی، نجوم، دانستنی های پزشکی، صنعت، باستان شناسی، شگفتی های آفرینش، طبیعت، حیات وحش و غیره ... به مخاطب خود ارائه کند.

مجموعه «نقاش کوچولو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بابک نظری برای مخاطبان خردسال در ۲۶ قسمت ۹ دقیقه ای تهیه و تولید شده است.

در سری جدید این مجموعه پویانمایی که در آن یک کودک خردسال با نقاشی کردن جنگلی با حیوانات کوچک و بزرگ و پویا نمودن آنها توسط قوه تخیل و خلاقیت خود سعی می کند با قصه گویی و گشت و گذار در این جنگل و برقراری ارتباط با حیوانات آن دنیای پر شور و نشاط و رنگارنگی را برای مخاطب کودک و خردسال رقم بزند.

مجموعه برنامه‌های «ماهی بادکنکی» که در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه ای برای رده سنی کودک تهیه و تولید شده است.

این سری از برنامه بیشتر به موضوعات سبک زندگی و بررسی و تبیین نقش خانواده در زندگی فرزندان، همین طور نقش فرزندان در همراهی با خانواده، حل مساله، تفکر نقادانه، مدیریت استرس، مدیریت خشم، مثبت اندیشی و همچنین موضوعاتی در بحث اهمیت دفاع ازسرزمین و زبان مادری و همبستگی در مقابل بیگانه و از خود گذشتگی و ... می‌پردازد.

«آقا معلم و بچه‌ها» در ۱۳ قسمت ۱۱ دقیقه ای برای مخاطبان کودک تهیه و تولید شده است.

در سری جدید تلاش شده به ظرفیت‌ روستاها به عنوان سرمایه‌ای در راستای پیشرفت و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف نگاه شود.که از مهم‌ترین آنها می توان به نقش مناطق روستایی در توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر به ایران اشاره کرد که در قسمت‌های زیادی از این انیمیشن به آن پرداخته شده است.

مجموعه «جوانمردان» هم در ۱۳ قسمت ۲۲ دقیقه ای و تیتراژ پایانی آن با صدای سالار عقیلی و تهیه کنندگی الهام ابراهیمی تهیه و تولید شده است.

مجموعه «جوانمردان» روایتی از تاریخ ایران است که مغول‌ها با ایرانیان وارد جنگ شدند. در جریان این نبردها، سرداران ایرانی دلاوری‌ها و مقاومت‌هایی از خود نشان می‌دهند که درقالب پویانمایی، ایجاد حس فتوّت، جوانمردی، دلاوری و میهن دوستی را با انگیزه‌های ملی، مذهبی و حماسی به نمایش می‌گذارد.

انیمیشن «جوانمردان» حکایت دلاورانی با ایمان است که دائماً با اشغالگران میهن خود در حال جنگ و دفاع هستند.

شهاب الدین، دلاور ایرانی، عزم خود را جزم و درکنار یاران خود که سودایی جز دفاع از دین، وطن و مردم ندارند با افراشتن پرچم جوانمردی و عدالت خواهی، به مبارزه با دشمنان می پردازند. قهرمانانی چون حکیم، مراد، سارا، سینا، برزین، برزو، امید، مهران، دال و درکنار شهاب الدین با تایمان، باید به همراه مزدورانی وطن فروش داخلی مثل خواجه و انبوه سربازان مغول به نبرد می پردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه