English

«آینده خواندنیست»، شعار سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ گفت: شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲، «آینده خواندنیست» است، که شعار بسیار زیبایی است.

«آینده خواندنیست»، شعار سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری موج، علی رمضانی، قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره افزایش بن‌های خرید و بخش جدید سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران توضیحاتی داد.

قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های قبل گفت: نمایشگاه کتاب از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) و همزمان در سراسر کشور به صورت مجازی در سایت کتاب شروع می‌شود و یک بخش جدید برای کتابفروشی‌ها در قسمت مجازی دارد. 

رمضانی اظهار کرد: مجموع ناشران داخلی و خارجی شرکت کننده قریب به سه هزار ناشر هستند که در نمایشگاه حضور خواهند داشت. ما از بیش از ۲۰ کشور میهمانان بین المللی داریم و کشور تاجیکستان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است ما زمینه‌های تمدنی و زبان فارسی و بحث‌های این چنینی در ایران بزرگ با کشور تاجیکستان داریم.

وی افزود: امسال کتابفروشی‌های کشور هم می‌توانند در چارچوب ضوابط نمایشگاه نسبت به عرضه آثار خودشان به مردم اقدام کنند در بخش مجازی، همواره این بحث مطرح بود که اگر نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود احتمالا تاثیراتی در اقتصاد کتابفروشی‌ها به عنوان آخرین زنجیره دارد لذا این تدبیر شد که کتابفروشی‌های کشور هم بتوانند از این مجموعه بزرگ که مردم از آن استقبال می‌کنند بهره‌مند شوند و آثار خودشان را عرضه کنند. 

قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به بن‌های تخفیف تصریح کرد: مانند سال‌های گذشته برای دانشجویان، طلاب، اساتید و اعضای هیئت علمی هم بن تخفیف کتاب در نظر گرفته شده که جزئیات آن اعلام شده و ان‌شاءالله از هفدهم اردیبهشت ماه، در وبگاه کتاب مراجعه می‌کنند و ثبت نام خودشان را انجام می‌دهند. مجموعه بن‌های در نظر گرفته شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی نمایشگاه کتاب، امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بن دانشجویی از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش داشته و بن اعضای هیئت علمی هم از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

رمضانی در پایان با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی اضافه کرد: نکته دیگری که می‌خواهم بگویم بحث ارتباطات و رسانه است، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ویژه صدای جمهوری اسلامی ایران، رادیو، پتانسیل و اثرگذاری دیرپا و مستحکمی دارد. جایگاه رادیو در نمایشگاه را می‌خواهیم با شما در میان بگذاریم. همه ارکان دولت، وزارتخانه‌های مختلف به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند از این پتانسیل استفاده کند برای اطلاع رسانی مسائل مختلف و حوزه‌های گوناگون، ما وقتی راجع به جایگاه صحبت می‌کنیم منظور جانمایی رادیو و همکاران رادیو است که می‌شود از این فرصت استفاده کرد، چرا از این فرصت استفاده نمی‌شود؟ مثلا به جای این که در همکف به رادیو جایی بدهند جایی که در دسترس باشد و بتوانند اطلاع رسانی کنند. من تصور می‌کنم پتانسیل رادیو پتانسیل بسیار قدرتمندی است که نمایشگاه کتاب می‌تواند از آن استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه