English

نمایشگاه کتاب تهران امسال مجهز به «سینما کتاب» می‌شود

مدیرعامل خانۀ کتاب و ادبیات ایران گفت: در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران بخش «سینما کتاب» را برای اولین بار خواهیم داشت.

نمایشگاه کتاب تهران امسال مجهز به «سینما کتاب» می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، خان کتاب و ادبیات ایران و دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی تفاهم‌نامۀ همکاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری امضا کردند.

علی رمضانی در این مراسم گفت: صنعت نشر از نظر ابعاد مختلف، بزرگترین صنعت فرهنگی کشور است. از نظر اقتصادی در سال گذشته، بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان ارزش اقتصادی این صنعت بوده است. همچنین از لحاظ تعداد فعالان این حوزه، حجم تولید در کشور، زیرساختی بودن و زیربنا بودن و اثرگذار بودن در سایر صنایع فرهنگی این صنعت پیشتاز است.

 

قدرت تصویر، امکان حرکت کتاب به سمت عمومی‌تر شدن را می‌دهد

وی ادامه داد: چه جنبۀ کالای فرهنگی بودن کتاب و چه جنبۀ صنعتی آن را اگر ملاحضه کنیم، قطعاً باید به این حوزه توجه جدی داشته باشیم. اما این حوزه چه کم داشت که ما به جمع‌بندی تاسیس شبکه تلویزیونی کتاب رسیدیم؟ این حوزه تصویر نداشت و باید تصویری شایسته از این صنعت ارائه می‌شد.

رمضانی اظهار کرد: این حوزه، خبرگزاری، فعالان ترویجی، کتاب، نویسنده، اهل قلم، ناشر و کتابفروش دارد اما «قدرت تصویر» قدرتی بود که باید به این مجموعه اضافه می‌شد. قدرت تصویر امکان حرکت کتاب به سمت عمومی‌تر شدن و تبدیل شدن به خواست مردم را می‌دهد. این حوزه از نظر ما، نیاز مردم است اما تبدیل شدن به خواسته‌شان، احتیاج به فعالیتی ظریف و هنرمندانه دارد که از مسیر قدرت تصویر اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با طرح این پرسش که چرا دانشگاه صداوسیما برای انعقاد تفاهم‌نامه انتخاب شده است، بیان کرد: این دومین کاری است که برای افزایش تعداد فعالان جوان درحوزۀ کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود. در نمایشگاه کتاب تهران هم بخش «سینما-کتاب» را برای اولین بار خواهیم داشت. در حوزۀ فیلم‌های اقتباسی در حوزۀ آثار دیگران که می‌توانند تبدیل به فیلم‌های کوتاه و بلند داستانی شوند نیاز بود که خود را با ظرفیت‌های عظیمی که در حال پرورش هستند و می‌توانند به عرصۀ کتاب اضافه شوند و فعالیت کنند را داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه، نقطه عطفی در فعالیت‌های مشترک با مجموعۀ دانشگاه صداوسیما و اثرگذار در صنعت بزرگ و قابل توسعۀ کتاب و کتاب‌خوانی باشد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه