English

«سوپرماریو» گیشه سینمای جهان را تسخیر کرده است

فیلم سینمایی «برادران سوپرماریو» در سومین هفته نمایش، مجموع فروش جهانی خود را به بیش از ۸۷۰ میلیون دلار رساند.

«سوپرماریو» گیشه سینمای جهان را تسخیر کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، فیلم سینمایی «برادران سوپرماریو » در سومین هفته نمایش، مجموع فروش جهانی خود را به بیش از ۸۷۰ میلیون دلار رساند و یک درام ترسناک و یک فیلم جنگی در رتبه‌های بعدی فروش در سینمای آمریکا قرار گرفتند و در چین نیز یک انیمه صدرنشین شد.

گیشه سینمای جهان با نزدیک شدن به فصل تابستان هر روز گرم تر می‌شود و انیمیشن کامپیوتری و ماجراجویانه «برادران سوپرماریو» محصول ایلومینیشن و یونیورسال در سومین هفته اکران خود همچنان به روند موفقیت خود ادامه داد و فروش خود را از مرز ۴۰۰ میلیون دلار در آمریکا و ۸۰۰ میلیون دلار در سطح جهانی عبور داد و در مجموع تاکنون به فروش ۸۷۱.۸ میلیون دلاری دست یافته است.

این انیمیشن به راحتی در رقابت گیشه آخر هفته در آمریکای شمالی با ۵۸.۲ میلیون دلار از محل ۴۳۵۰ سینما برنده شد و در دیگر بازارهای بین‌المللی نیز ۷۰.۷ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد.

«برادران سوپرماریو» همچنان به تاریخ سازی ادامه می دهد و با پیش گرفتن از فیلم «دنیای ژورسیک» (۴۶.۴ میلیون دلار)، به عنوان موفق‌ترین فیلم تاریخ محصولات کمپانی یونیورسال در هفته سوم اکران نام گرفت. همچنین این فیلم هم‌اکنون پس از کنار زدن «مینیون‌ها: ظهور گرو» (۳۶۹.۷ میلیون دلار) پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ یونیورسال در گیشه آمریکا و سومین فیلم پرفروش‌ تمام ادوار کمپانی یونیورسال پس از «دنیای ژوراسیک» و «ET» است.

 

برادران سوپرماریو  Super Mario Bros. Movie

انیمیشن «برادران سوپرماریو» توسط یونیورسال، ایلومینیشن و «نینتندو» تولید شد و دهه‌ها ساخت آن در برنامه بوده است. بخشی از این تأخیر به دلیل تردید «نینتندو» برای بازگشت به این شخصیت پس از اقتباس لایو اکشن در سال ۱۹۹۳ بود که شکست بزرگی خورد و به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های ساخته شده مورد تمسخر قرار گرفت. اما ایلومینیشن که مجموعه انیمیشن‌های «من نفرت‌انگیز» و «آواز بخوان» را تولید کرده است، با همکاری «نینتندو» این اقتباس جدید را به سینما آورده است. «کریس ملداندری» بنیانگذار ایلومینیشن، این فیلم را با همکاری «شیگرو میاموتو» طراح افسانه‌ای «نینتندو» تهیه کرده است.

«آرون هوروات» و «مایکل جلنیک» کارگردانی انیمیشن «سوپر ماریو» را با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری بر عهده داشته‌اند که برای یک فیلم انیمیشن هزینه مقدون به صرفه‌ای محسوب می‌شود. به عنوان مثال، ساخت انیمیشن‌های پیکسار و دیزنی اغلب دو برابر این رقم هزینه دارند.

فیلم جدید برادران وارنر با عنوان «مرده شریر برمی‌خیزد» که پنجمین قسمت از این سری است که توسط «سام ریمی» خلق شده است، در رتبه دوم جدول هفتگی گیشه سینمای آمریکا قرار گرفت. این فیلم با فروش ۲۳.۵ میلیون دلاری از ۳۴۰۲ سینما، فراتر از حد انتظار و همتراز با فیلم‌هایی مانند فیلم ترسناک اخیر «خرس کوکائینی» اکران شد. در خارج از نیز این فیلم ترسناک، ۱۶.۸ میلیون دلار از ۵۸ کشور کسب کرد و فروش جهانی آغازین ۴۰.۳ میلیون دلاری را رقم زد.

 

  Evil Dead Rise   مُرده شریر برمی‌خیزد

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی «لی کرونین» مورد استقبال منتقدان قرار گرفته و امتیاز سینمایی «B» را از تماشاگران دریافت کرده که نمره خوبی برای ژانر وحشت است.

«مرده شیر برمی‌خیزد» با بازی «لیلی سالیوان» و «آلیسا ساترلند» در نقش خواهران در یک داستان خانوادگی پیچیده از تسخیر شیطانی همراه است و در  آن «مورگان دیویس»، «گابریل اکولز» و «نل فیشر» نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم جدید «میثاق» (The Covenant) اثر «گای ریچی» نیز به تازگی اکران خود را آغاز کرده است. این فیلم مهیج و اکشن نظامی با فروش ۶.۳ میلیون دلار از محل ۲۶۱۱ سالن سینما در رتبه سوم گیشه سینمای آمریکا قرار گرفت. این فیلم امتیاز سینمایی «A» را دریافت کرده است.

در این فیلم «جیک جیلنهال» در نقش یک گروهبان ارتش آمریکا بازی کرده که به افغانستان برمی‌گردد تا مترجم سابق خود با بازی «دار سلیم» را از چنگال طالبان نجات دهد.

گیشه سینمای جهان با «سوپرماریو»، یک درام ترسناک و ..

 

The Covenant  فیلم میثاق

در سینمای چین نیز انیمه «اولین اسلم دانک» گوی رقابت را از سایر رقبا ربود و به فروش چشمگیر ۵۶ میلیون دلار طی چهار روز نخست اکران افتتاحیه دست یافت.

انیمه «اولین اسلم دانک» اقتباسی از یک مجموعه مانگای کلاسیک ژاپنی است که «اینو تاکهیکو» نویسندگی و کارگردان آن را بر عهده داشته است. این انیمیشن جدید اقتباسی از مجموعه تلویزیونی انیمیشنی است که در دهه ۱۹۹۰ منتشر شد به موفقیت بزرگی در چین تبدیل شد. به نظر می‌رسد که فیلم جدید بر حسب نوستالژی نسل بینندگانی که عاشق آن نمایش شده‌اند و همچنین محبوبیت گسترده بسکتبال در سراسر چین ساخته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی