English

اسماعیلی در سی و نهمین مسابقات بین المللی قرآن کریم:

ترویج قرآن در صدر برنامه‌های فرهنگی هنری وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در سراسر کشور کاروان‌های قرآنی زیادی به دنبال تربیت مربیان قرآنی هستند و با این نیت امیدواریم در مدت مشابه در صحنه تعلیم قرآن و حفظ آن اتفاقات خوبی را رقم‌ بزنیم.

ترویج قرآن در صدر برنامه‌های فرهنگی هنری وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه عید بزرگ مبعث از جهات مختلف برای ما به ویژه در دوره حاضر معانی متعددی را تداعی می‌کند، اظهار کرد: اگر بعثت را برای برقراری عدل و عقلانیت در کره‌زمین بدانیم ما این افتخار را داشتیم که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران جنس جدیدی از بعثت نبوی را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: اگر پیامبر اکرم(ص) در دوره سیاهی و ظلمت برای بشریت پیام نور را آورد، بعد از چهارده قرن جمهوری اسلامی ایران بعثتی دوباره برای جدایی بشر از تباهی را به ارمغان آورد. پیام بعثت پیامی همیشگی است و امام راحل با اقتدا به جد خود این بعثت را در دوره معاصر پایه‌گذاری کرد و خود را مخاطب این امر الهی دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: انقلاب امام خمینی(ره) از جنس بعثت بود، انقلاب اسلامی با پیام قرآن انسان‌ها را از جهل نجات داد، ما در ایام بهمن‌ماه هستیم و این ماه و تقارنش با این بعثت بزرگ بسیار معنادار است. این انقلاب بزرگ با پیام قرآن با جهانیان صحبت می‌کند و سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که از منظر تاریخچه تنه به تنه انقلاب اسلامی می‌زند نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی از ابتدا با چه ماهیتی آغاز و با چه پیامی باید به کار خود ادامه دهد.

اسماعیلی یادآور شد: رهبر قرآنی ما بارها اشاره کردند این انقلاب قرآنی است و باید قرآن در طول زندگی روزمره مردم تدوام بیابد.

وی افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال برآورده کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب در دولت مردمی هستیم و باید بگویم امروز در کنار این مسابقات کاروان‌های قرآنی زیادی در سراسر کشور جهادگونه در روستاها و شهرهای مختلف به دنبال تربیت مربیان قرآنی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به اینکه در صدر برنامه‌های فرهنگی هنری وزارت‌ متبوع قرآن وجود دارد، گفت: با این نیت امیدواریم در مدت مشابه در صحنه تعلیم قرآن و حفظ آن اتفاقات خوبی را رقم‌ بزنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی