English

جلال مقامی درگذشت

جلال مقامی هنرمند، دوبلور و‌ مجری پیشکسوت امروز پنجشنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ به دلیل کهولت سن درگذشت.

جلال مقامی درگذشت

به گزارش خبرگزاری موج ، محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش این خبر را تایید کرده است. وی در سال‌های اخیر دوره‌هایی از بیماری را پشت سر گذاشته بود.

جلال مقامی مدیریت دوبله‌ آثاری مانند «معصوم» (۱۳۷۷) و «تعقیب سایه‌ها» (۱۳۶۹)، را برعهده داشته‌است. وی همچنین سرپرستی گویندگان آثاری نظیر «لانه‌ی عقاب‌ها» (۱۳۷۸)، «خلبان» (۱۳۷۶)، «مرد نامرئی» (۱۳۷۴)، «سفر بخیر» (۱۳۷۳)، «هبوط» (۱۳۷۲)، «بدوک» (۱۳۷۰)، «آهوی وحشی» (۱۳۶۹)، «باد سرخ» (۱۳۶۷)، «شب حادثه» (۱۳۶۷)، «تشکیلات» (۱۳۶۵)، «گمشده (۱۳۶۴) و «قصه خیابان دراز» (۱۳۵۷)، را در کارنامه دارد.

جلال مقامی را عموم مخاطبان به واسطه برنامه دیدنی‌ها به خاطر می‌آورند. با صدایی گرم که خاطرات بسیاری را برای ایرانی ها رقم زده است.

جلال مقامی همچنین با اجرای برنامه «دیدنی‌ها» به یاد آورده می شود.

به گزارش خبرگزاری موج ،  جلال مقامی در دوم مرداد ۱۳۲۰ در تهران و در در خانواده‌ای اصالتاً اهل کاشان متولد شد. فعالیت هنری را از سنین نوجوانی با بازی در تئاتر شروع کرد و سپس به تشویق حیدر صارمی از سال ۱۳۳۷ وارد عرصهٔ دوبلاژ شد. وی از سال ۱۳۴۴ در فیلم‌های سینمایی به ایفای نقش پرداخت و مدیریت دوبلاژ را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد.

مراسم تشییع این هنرمند ، روز یکشنبه هشتم آبان ماه برگزار خواهد شد و احتمالاً این مراسم از خانه هنرمندان برگزار شود و پیکر زنده یاد مقامی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خاکسپاری خواهد شد.

خبرگزاری موج در گذشت زنده‌یاد جلال مقامی را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه