English

روابط عمومی گنجینه پنهان در مدیریت

ابراهیم وجدانی فعال حوزه فرهنگی و ارتباطات به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات پیامی صادر کرد.

روابط عمومی گنجینه پنهان در مدیریت

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم وجدانی فعال حوزه فرهنگی و ارتباطات به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات پیامی صادر کرد.

طی سالهای اخیر جامعه بشری به جایگاه مهم روابط عمومی واقف شده است و به لطف گسترش ارتباطات و ابزار نوین ارتباطی ، کارکرد روابط عمومی نسبت به سنوات دیرین جایگاه خطیر و مهمی در بین صاحبان کار و مدیران سازمان ها پیدا کرده است.

امّا این سئوال مطرح است که در هر رده از سطح مدیریت ، مدیران چقدر از گنجینه پنهان روابط عمومی که شاه کلید اثر پذیری و اثرگذاری است بهره جسته اند ؟

بهتر سخن اینکه چرا مدیران باید روابط عمومی را بشناسند و از آن در پیشبرد راهبردهای مدیریتی استفاده کنند ؟ 

تحقیقات ثابت کرده است  مدیرانی که در شیوه  و برنامه های مدیریتی خود از روابط عمومی بالایی بر خوردارند و از آموزش های لازم در این خصوص بهره مند شده اند مدیران موفق تر ، کارآمدتر و محبوبتری هستند. زیرا خصلت روابط عمومی از انسان فردی شنوا، بینا ، نکته سنج، پاسخگو ، مطالبه گر و در مفهوم عام، فردی اجتماعی و مردمی می سازد.

این روزها به واسطه دنیای مجازی و درگاه های ارتباطی، کارکرد ارتباطات جهشی بنیادین یافته و دامنه آن جهان شمول  شده است . در این عصر، حتی کودکان بدون شناخت از علم ارتباطات به عضوی مشارکت جو و فعال در این عرصه مبدل شدند و این شبکه بهم تنیده  همراه با تبادل وسیع و سریع داده ها ما به نظریه «مک لوهان» و اصطلاح دهکده جهانی (Global Village) نزدیک و نزدیک تر می کند.

مفهوم ارتباطات یکی از کارکردهای روابط عمومی بشمارمی رود و بدین معنی نیست که یک مدیر ارتباطی لزوما مدیری با روابط عمومی بالا است. بلکه شناخت ابزار نوین تبلیغاتی ، استفاده از زبان بدن ، فن بیان قوی و اثرگذار، پوشش و آراستگی ظاهر ، صبر و شکیبایی در مقابل هجمه رسانه ها ، مردم داری ، حقیقت طلبی ، جریان سازی و امید بخشی از خصوصیت های بارز گنجینه ارزشمند روابط عمومی است که یک مدیر به آن نیاز دارد.

کلام آخر اینکه، انسان ها با هر جایگاه و موقعیتی نیازمند شناخت علم روابط عمومی هستند و بهره مندی از آن دید واضح تر ، عمیق تر و وسیع تری به انسان می بخشد و عاملی در جهت کیفیت بخشی تعاملات اجتماعی و تعمیق خودباوری ، انگیزه بخشی و حرکت در مسیر کمال افزایی در جامعه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه